فرماندار: ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا محصولات صادراتی معرفی کند


فرماندار: ایستگاه تحقیقات کشاورزی آستارا محصولات صادراتی معرفی کند

آستارا - ایرنا - فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: ظرفیت های ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نهفته مانده است و باید با استفاده از موقعیت مرزی این شهرستان، گونه ها و محصولات صادراتی را به بهره برداران معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رستم زاد غروب چهارشنبه در بازدید از ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: باید در گام دوم انقلاب اسلامی صرفه جویی مصرف آب کشاورزی، کنترل مصرف سموم و معرفی گونه های کاربردی و صادرات محور در حوزه کشاورزی مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: آستارا در کنار ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری در بخش کشاورزی نیز از موقعیت خاص برخوردار است و توجه به آن، زمینه های بیشتری را برای توسعه شهرستان ایجاد خواهد کرد.

رستم زاد اظهار کرد: افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی با تلاش ایستگاه ها و مراکز تحقیقاتی محقق می شود و تامین نیروی انسانی کافی و امکانات سخت افزاری آنها ضروری است.

فرماندار آستارا اضافه کرد: توسعه کشاورزی و اقتصاد پایدار آن، بستگی به تحقیقات و پژوهش‌ علمی دارد و با توجه به تولید محصولات راهبردی نظیر برنج و کیوی در آستارا، ایستگاه تحقیقات کشاورزی باید به صورت ویژه برای توسعه کشاورزی تلاش کند.

رستم زاد گفت: این ایستگاه از سرمایه‌های مهم آستارا و نیازمند تغییر نگرش در بهره وری است و مدیران و کارشناسان آن باید با ارائه طرح‌های کاربردی بر اساس نیاز شهرستان و استان، از این ظرفیت استفاده کنند.

ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آستارا در سال ۱۳۸۸ با ۱۴ هکتار وسعت در اراضی مشهور به باغ چای عباس آباد تاسیس شده است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار گرفته و وسعت اراضی زیر کشت آن هفت هزار و ۵۰۰ هکتار است و سه هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت برنج اختصاص می یابد.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کنایه معاون رئیسی به ادعای یک رسانه عربی