طرح آزمایشی بودجه سال 2020 فرمول یک تایید شد


فرمول یک ایران – چیس کری مدیر فرمول یک بیان کرد که طرح آزمایشی بودجه سال 2020 تایید شد تا این طرح به طور مناسب تر و کامل تری در سال 2021 عملیاتی شود. بودجه 175 میلیون دلاری برای فصل 2021 در نظر گرفته شده که مورد اقبال تعداد زیادی از تیم ها واقع شده است. در سال 2020 تمام هزینه های تیم ها به آنها مخابره خواهد شد تا با ساز و کار سیستم و قوانین جدید...

فرمول یک ایران – چیس کری مدیر فرمول یک بیان کرد که طرح آزمایشی بودجه سال ۲۰۲۰ تایید شد تا این طرح به طور مناسب تر و کامل تری در سال ۲۰۲۱ عملیاتی شود.

بودجه ۱۷۵ میلیون دلاری برای فصل ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده که مورد اقبال تعداد زیادی از تیم ها واقع شده است. در سال ۲۰۲۰ تمام هزینه های تیم ها به آنها مخابره خواهد شد تا با ساز و کار سیستم و قوانین جدید آشنا شوند و هرگونه مشکل را متوجه شوند. چون سال ۲۰۲۰ این طرح آزمایشی است، اگر از ۱۷۵ میلیون دلار فراتر روند عواقبی دامن آنها را نخواهد گرفت. چیس گفت:

در شروع فصل ۲۰۲۰ این قانون را به طور آزمایشی پیاده می کنیم و همه در آن شرکت می کنند، تا سال ۲۰۲۱ تیمی ملزم به اجرای آن نیست و عدم اجرای آن عواقبی نخواهد داشت. در سال ۲۰۲۰ ما آنرا بررسی خواهیم کرد تا متوجه ضعف و قوت آن شویم.

در پاسخ به این سوال که تیم ها ممکن است راهی برای دور زدن این قانون بیابند، گفت:

اگر این قانون قابل اجرا نبود به آن هیچوقت رو نمی آوردیم.

کری همچنین اظهار امیدواری کرد که قوانین جدید باعث جذب تیم های جدید در سال ۲۰۲۱ شود.

طرح آزمایشی بودجه سال 2020 فرمول یک تایید شدطرح آزمایشی بودجه سال 2020 فرمول یک تایید شد گرندپری ابوظبی 2010

آخرین تلاش فرمول یک برای کاهش هزینه ها در سال ۲۰۱۰ روی داد که منتهی به یک فاجعه شد؛ تیم فرمول یک یو اس اصلا فصل را شروع نکرد، درحالیکه ورجین، اچ آر تی و لوتوس به انتهای جدول چسبیده بودند و حتی تصمیم به جدایی از این ورزش گرفتند اما کری گفت:

بودجه ای که ما در نظر گرفتیم نتایج مثبتی را برای تیم های حاضر خواهد داشت و تیم های جدیدی را نیز مجذوب خود می کند. بحث هایی برای احتمال حضور تیم های جدید داشته ایم. همه به نوعی از نظم در هزینه ها و توزیع متعادل تر درآمد ها به دید سکوی پرتابی نگاه می کنند.

احساس خیلی مثبتی به اجرای این قانون داریم و برای بیشتر تیم ها این اتفاق خوبی خواهد بود. تعدادی نیز با نگرانی هایی به این قانون نگاه می کنند اما از آن به طور فزاینده ای حمایت می کنند.

این نوشته را به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی