سازمان صنایع کوچک متولی اکثر دفاتر فن بازار در سطح کشور است


سازمان صنایع کوچک متولی اکثر دفاتر فن بازار در سطح کشور است

مشهد- ایرنا- معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران گفت: این سازمان هم اینک متولی امور 14 دفتر از مجموع 19 دفتر فن بازار منطقه ای در سطح کشور است.

محسن صالحی‌ نیا رو پنجشنبه در مراسم گشایش "نمایشگاه دائمی توسعه ساخت داخلی صنعت فولاد خراسان" در محل شهرک صنعتی توس مشهد افزود: یکی از این دفاتر در خراسان فعالیت دارد و آخرین دفتر فن بازار نیز دو روز پیش در استان لرستان راه اندازی شد.
وی ادامه داد: هدف از راه اندازی این دفاتر تبادل فناوری و ارتباط هرچه نزدیک تر بین واحدهای فناور و تولیدی است لذا بر همین اساس همه نقش آفرینان حوزه فن بازار در این دفاتر حضور دارند.

سازمان صنایع کوچک متولی اکثر دفاتر فن بازار در سطح کشور استسازمان صنایع کوچک متولی اکثر دفاتر فن بازار در سطح کشور است

فعالیت ۸۱۸ مجموعه دانش بنیان در شهرکهای صنعتی

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران همچنین گفت: ۸۱۸ مجموعه دانش بنیان هم اینک در سطح شرکت شهرکهای صنعتی استانهای کشور فعالیت دارند. از این تعداد ۳۵۰ مجموعه در داخل شهرکهای صنعتی و حدود ۸۰ مجموعه در خارج از شهرکهای صنعتی برای تبدیل به شرکتهای دانش بنیان مورد حمایت قرار گرفته اند.
وی افزود: ۱۰ شتاب دهنده بخش صنایع در خراسان رضوی هم با هدفگذاری در ۴۰ حوزه فعالیت دارند که از این تعداد ۱۶ مورد به مرحله اجرایی رسیده اند.

صالحی نیا ادامه داد: همچنین به منظور حمایت از شرکتهای دانش بنیان با صندوق نوآوری شکوفایی جهت اختصاص تسهیلات، خطوط اعتباری و نیز صندوقهای اعتباری ویژه تفاهمنانه هایی امضا شده است.
سازمان صنایع کوچک متولی اکثر دفاتر فن بازار در سطح کشور است

صنعت فولاد ایران توسعه یافته است
وی در ادامه همچنین گفت: صنعت فولاد در ایران با اجرای طرح توازن و تکمیل زنجیره تولید توسعه پیدا کرده است. صنعت فولاد در بخشهایی همچون کنسانتره، گندله سازی، احیا و تولید فولاد نیازمند تولید داخلی یکسری تجهیزات و قطعات یدکی و ثابت می باشد که حوزه صنایع کوچک و متوسط دارای تجربه و توانمندیهایی خوبی در این حوزه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: عمده نیازهای این بخش با پیوند امکانات و توانمندی تولیدکنندگان داخلی با صنعت فولاد در جهت برآورده نمودن نیازهای این حوزه که بیشتر ناشی از مشکلات بین المللی است حل می شود. برقراری ارتباط بین مهندسان خط تولید و تامین کنندگان قطعات مورد نیاز باعث کاهش قیمت نهایی و افزایش کیفیت قطعات تولیدی مورد نیاز می شود.
همچنین امروز با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک ایران "کتابخانه الکترونیک" شهرک صنعتی توس، مرکز فن بازار دفاعی منطقه شمال شرق کشور و نیز نمایشگاه دائمی توسعه ساخت داخل صنعت فولاد شرق کشور گشایش یافتند. صالحی نیا در همین چارچوب با مدیران تعدادی از استارت آپها و شتاب دهنده ها گفت و گو کرد.
تبادل تفاهمنامه همکاری علمی، فنی و اجرایی بین مجتمع فولاد خراسان و شرکت شهرکهای صنعتی خراسان رضوی به منظور استفاده حداکثری از توانمندی و ظرفیت صنایع کوچک در محل شهرک صنعتی توس از دیگر برنامه های سفر امروز معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به مشهد بود.

شهرک صنعتی توس واقع حومه شمال غربی مشهد که از سال ۱۳۷۱ فعال شده با مساحت ۴۲۵ هکتار در سه فاز صنعتی و ۸۰۱ قطعه زمین صنعتی واگذار شده یکی از بزرگترین شهرکهای صنعتی در ایران است.

۹۸۶۹/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند