اجرای قانون مناطق آزاد را پیگیری می‌کنیم


اجرای قانون مناطق آزاد را پیگیری می‌کنیم

ایسنا نوشت: رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کارگروه ویژه اجرای ماده 65 قانون ششم توسعه با حضور نمایندگان مجلس و مسئولین مناطق آزاد تشکیل شده و اجرای قانون مناطق آزاد را پیگیری می‌کنیم.

کمال دهقانی فیروزآبادی در نشست اعضای فراکسیون مناطق آزاد ویژه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 120 نماینده عضو فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند که به صورت مستمر با فعالان اقتصادی در مناطق ارتباط داشته و مشکلات آنان در نشست فراکسیون با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان این‌که عمده مسائل و مشکلات ما برگرفته از عدم اجرای صحیح قانون مناطق آزاد است، ادامه داد: عدم اجرای قوانین اداره مناطق آزاد به اهداف در نظر گرفته شده برای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضربه وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ماده ۶۵ قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه در مناطق آزاد اجرا نمی‌شود و بخشی از این مشکلات به سیاست‌های دولت باز می‌گردد؛ چراکه به موجب این قانون در مناطق آزاد، تمامی دستگاه‌های دولتی به جز دستگاه‌های دفاعی و امنیتی باید اختیارات خود را به مدیران عامل مناطق آزاد تفویض کنند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این فراکسیون زمانی که از فراکسیون گردشگری مستقل شد، رونق گرفت؛ امید است با تعامل و همکاری‌های اعضای فراکسیون شاهد اجرای صحیح قانون در مناطق آزاد باشیم.

46

کد خبر 1289767

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان