گروه جهادی 120 نفره دندانپزشکی به مناطق محروم بشاگرد اعزام می شوند


گروه جهادی 120 نفره دندانپزشکی به مناطق محروم بشاگرد اعزام می شوند

تراهی از اعزام گروه جهادی منتظران ظهور متشکل از 120 دندانپزشک و پزشک پایتخت نشین به مناطق محروم روستایی شهرستان بشاگرد در شرق استان هرمزگان خبر داد.

« جلیل تراهی »، قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بندرعباس عنوان کرد: این گروه متشکل از 100 نفر دنداپزشک، متخصص و فوق تخصص دنداپزشکی و اعضای هیات علمی دانشگاه دندانپزشکی تهران و 20 نفر جراح عمومی، متخصص داخلی، زنان و زایمان، اطفال و ماما است.

وی ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی، افزایش ارتقاء سلامت بهداشت دهان و دندان و ویزیت و درمان رایگان بیماران و همچنین آشنایی با دندانپزشکان و پزشکان پایتخت نشین با محرومیت در منطقه بشاگرد و جلب حمایت های آنان در راستای فقرزدایی در این منطقه را از اهداف این حرکت جهادی برشمرد و بیان کرد: این گروه جهادی به مناسبت دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر به مناطق محروم بشاگرد اعزام می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه این گروه پیش از ظهر شنبه(26 مرداد ماه جاری) از طریق فرودگاه پرواز شمار 655 بندرعباس وارد استان هرمزگان می شوند، افزود: گروه جهادی منتظران ظهور تا سوم شهریور ماه سال جاری به مدت 9 روز در بشاگرد مستقر خواهند شد.

وی گستره خدمت رسانی این گروه را بخش های مرکزی و گافر و پاراموند شهرستان بشاگرد ذکر کرد و گفت: این گروه علاوه بر استقرار در مراکز درمانی، در قالب تیم های سیار به مناطق روستایی نیز جهت ارائه خدمات اعزام خواهند شد.

تراهی پیش بینی کرد که 7 هزار نفر از اهالی مناطق محروم بشاگرد طی این مدت مورد معاینه و ویزیت دندانپزشکی و پزشکی قرار گیرند و خدمات رایگان درمانی دریافت کنند.

وی به خدمات فرهنگی و حمایتی این گروه جهادی نیز اشاره کرد و افزود: بازدید از خانواده های ایتام و فقرا در منطقه و توزیع لوازم التحریر و کفش بین دانش آموزان نیازمند و همچنین اهدا لوازم ضروری، بسته های حمایتی و جهیزیه بخش دیگری از فعالیت های گروه جهادی منتظران ظهور است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اهدا 600 جفت کفش، سه دستگاه کولر گازی و سه پکیج کامل جهیزیه به نیازمندان بخشی از خدمات این گروه 120 نفره دندانپزشکی و پزشکی در این سفر 9 روزه است.

وی با بیان اینکه این حرکت جهادی در سال های آینده نیز در دیگر مناطق محروم استان هرمزگان انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: این برنامه به همت کمیته امداد هرمزگان و با همکاری بسیج جامعه پزشکی، بسیج سازندگی، دفتر آستان قدس و دانشگاه علوم پزشکی اجرا می شود.

گفتنی است؛ بشاگرد که در گویش محلی از آن به بَشکَرد نام برده می شود شامل بیش از 270 روستا و آبادی کم جمعیت و در جنوب شرق استان هرمزگان و همجوار با استان های کرمان و سیستان و بلوچستان است و در سال 1385 به شهرستان ارتقا یافت.

پایان پیام/88

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش