جنگ سرد جدید با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی


جنگ سرد جدید با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی

خبرگزاری آریا- هرگونه اقدام آمریکا به استقرار موشک‌های میانبرد جدید در کره جنوبی می‌تواند سبب آغاز یک جنگ سرد جدید و تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه شود.

جنگ سرد جدید با استقرار سامانه موشکی آمریکا در کره جنوبی
خبرگزاری آریا- هرگونه اقدام آمریکا به استقرار موشک‌های میانبرد جدید در کره جنوبی می‌تواند سبب آغاز "یک جنگ سرد جدید" و تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه شود.
به گزارش آریا و به نقل از خبرگزاری رویترز؛ رسانه های دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کردند هرگونه اقدام از سوی آمریکا برای استقرار موشک های میان برد جدید در کره جنوبی می تواند سبب آغاز "یک جنگ سرد جدید" و همچنین تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه شود.
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا این ماه اعلام کرد از استقرار سامانه موشکی میان برد در آسیا حمایت می کند. او این سخنان را یک روز پس از آن مطرح کرد که آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد با روسیه خارج شد.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد: "آمریکا اعلام کرده است اکنون در حال بررسی یک طرح به منظور استقرار موشک های میان برد مستقر در منطقه آسیاست و کره جنوبی نیز به عنوان یک مکان برای استقرار این موشک ها در نظر گرفته شده است."
این خبرگزاری اعلام کرد: "این یک اقدام بی محاباست که در راستای تشدید تنش ها در منطقه قرار دارد, اقدامی که می تواند سبب آغاز یک جنگ سرد جدید و رقابت تسلیحاتی در منطقه خاور دور و استقرار یک سلاح تهاجمی در کره جنوبی شود." دیگر مقامات بلندپایه آمریکایی اعلام کرده اند استقرار چنین تسلیحاتی می تواند سال ها به طول بینجامد.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد گفتگویی در ارتباط با استقرار موشک های میان برد آمریکایی در این کشور صورت نگرفته است و هیچ طرحی نیز برای بررسی این ایده مطرح نشده است.
در بیانیه خبرگزاری کره شمالی همچنین از اقدامات اخیر به منظور بهبود سایت های نظامی در کره جنوبی انتقاد شده است که میزبان سامانه ضدموشکی" تاد" است که با هدف رهگیری موشک های بالستیک طراحی شده است.
این خبرگزاری همچنین اعلام کرد: "این یک حقیقت دشوار است که استقرار "تاد" متعاقب راهبرد آمریکا برای مهار قدرت های بزرگ و حفظ برتری در شمال شرق آسیاست و سامانه ای در راستای حفاظت از کره جنوبی در مقابل تهدید کسی نیست."
ارتش کره شمالی یک سری موشک ها را طی هفته های اخیر در اعتراض به آنچه که آن را تقویت نظامی در کره جنوبی و همچنین برگزاری رزمایش های مشترک توسط سربازان کره جنوبی و آمریکایی مستقر در این شبه جزیره می داند, شلیک کرد.
این آزمایشات موشکی سبب پیچیده شدن تلاش ها برای آغاز مجدد مذاکرات بین مذاکره کنندگان آمریکایی و کره شمالی بر سر آینده تسلیحات هسته ای این کشور و همچنین برنامه موشکی پیونگ یانگ شده است که تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد را در پی داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا