چاپ مقاله پژوهشگر فسایی در ژورنال معتبر دنیا


چاپ مقاله پژوهشگر فسایی در ژورنال معتبر دنیا

شیراز-ایرنا- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: مقاله دکتر سجاد نیکنام مسئول تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ولی‌عصر(عج) فسا در ژورنال معتبر Scientific Report از انتشارات Nature پذیرفته شد.

صادق مهدوی‌نیا پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مقاله با عنوان " حسگر رزونانسی تراهرتز با حساسیت بالا در تمایز بافت سرطانی از بافت سالم" در ژورنال یاد شده پذیرفته شد.

وی ادامه داد: امروزه حسگرهای تراهرتز پتانسیل بالایی در تشخیص انواع سرطان دارند، با استفاده از چنین حسگرهایی می‌توان با امنیت بیشتر و دقت بالاتری در مرحله اولیه، وجود بافت سرطانی در بدن را تشخیص داد.

مهدوینیا اضافه کرد: اگرچه هنوز در این زمینه باید کارهای بیشتری انجام بگیرد چون کم‌ وکاستی‌های زیادی در زمینه امکانات ساخت و تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاه‌های داخل به نسبت دانشگاه‌های مطرح دنیا وجود دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: حسگر رزونانسی تراهرتز ارایه شده در این مقاله، قابلیت‌های تشخیصی بالایی در این زمینه از خود نشان داده است و می‌تواند با حساسیت بالا بافت سرطانی را از بافت سالم متمایز کند.

چاپ ۲ مقاله و ثبت ۲ اختراع با عنوان های "دستگاه آسان حمل بیمار" و "دستگاه اندازه گیری فشار سندروم کمپارتمان" در مرکز تحقیقات بیماری‌های غیر واگیردار دانشگاه علوم پزشکی فسا از دیگر افتخارات دکتر سجاد نیکنام است.

چکیده این مقاله در سایت انتشارات Nature در آدرس: https://www.nature.com/articles/s۴۱۵۹۸-۰۱۹-۴۴۰۲۶-۴قابل مشاهده و دریافت است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

۹۶۵۳ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا