گفت‌ و گو با امین مویدی از اصفهان تا آیدین دوغان در سلول گفت و گو


گفت‌ و گو با امین مویدی از اصفهان تا آیدین دوغان در سلول گفت و گو

شاید همه امین مویدی را با یکی از کارتون‌ هایش که در آیدین دوغان ترکیه برنده شد به یاد بیاورند. بی‌شک او مدیر قابلی است. […] نوشته گفت‌ و گو با امین مویدی از اصفهان تا آیدین دوغان در سلول گفت و گو اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

شاید همه امین مویدی را با یکی از کارتون‌ هایش که در آیدین دوغان ترکیه برنده شد به یاد بیاورند. بی‌شک او مدیر قابلی است. بهانه دیگر یادآوری او، مدیریت اجرایی مجله‌های همشهری است. امین در آنجا هم مدیر قابلی بود. او سردبیری مجله طنز و کاریکاتور خط‌خطی را هم در کارنامه خود دارد.

در قسمت سی‌وهفتم «سلول گفت‌وگو» ببینید

به گزارش شیرین طنز، به نقل از اعتمادآنلاین، هر کسی معروف به چیزی است. فکر می‌کنید امین مویدی به چه چیزی شهره است؟ به خنده از ته دل که به شکل انفجاری بروز داده می‌شود و ماچ. ماچی که صدای آن تا یک کیلومتر آن‌ورتر هم شنیده می‌شود. ممکن است ماچش خیلی ربط به کاریکاتور نداشته باشد، اما خنده‌اش ربط مستقیم دارد.

شاید همه امین را با یکی از کارتون‌ هایش که در آیدین دوغان ترکیه برنده شد به یاد بیاورند. او در این کار انسان اولیه‌ای را نشان داده که از لباس زیر به شکلی دیگر استفاده کرده است. از آن کارهاست که وقتی می‌بینی، از ته دل و به سبک خود او می‌خندی. امین را به شکل دیگر هم به یاد می‌آورم. او منظم‌ترین دوسالانه کاریکاتور تهران را برگزار کرد. قرار بود ساعت پنج بعدازظهر مراسم گشایش دوسالانه برگزار شود.

باورش سخت است، اما او دقیقاً روی ثانیه یکم ساعت پنج این دوسالانه را افتتاح کرد. بی‌شک او مدیر قابلی است. بهانه دیگر یادآوری او، مدیریت اجرایی مجله‌های همشهری است. امین در آنجا هم مدیر قابلی بود. او سردبیری مجله طنز و کاریکاتور خط‌خطی را هم در کارنامه خود دارد. او جزو معدود کارتونیست‌هایی است که سر از مدیریت اجرایی درآورده است.

او از نوادگان میرداماد است. حالا معلوم نیست کجای میرداماد. میدان مادر یا خیابان نفت. می‌گویند اجداد او سال‌ها پیش، از مصر به راه افتاده و به ایران می‌رسند و ماندگار می‌شوند. هرچند چشم‌های امین چیز دیگری می‌گوید، اما با این حساب، امین اصالتاً مصری است و اگر اجداد او سر جای خود می‌نشستند، شاید حالا امین یک مدیر اجرایی در مصر بود.

مصاحبه مفصل جمال رحمتی با امین مویدی را ببینید.

منبع فیلم : اعتماد آنلاین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید