پشتونستان بنویسید ولی افغانستان بخوانید!


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) پیروان اصلی طرح پشتونستان بزرگ در عصر حاضر، همچنان در راس قدرت بوده و هر روز که می گذرد وسعت زمین خواری و قدرتمداری شان افزایش میابد. از جابجایی پشتون های پاکستانی در نقاط مختلف غیر پشتون...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) پیروان اصلی طرح پشتونستان بزرگ در عصر حاضر، همچنان در راس قدرت بوده و هر روز که می گذرد وسعت زمین خواری و قدرتمداری شان افزایش میابد. از جابجایی پشتون های پاکستانی در نقاط مختلف غیر پشتون در افغانستان گرفته تا فراری دادن دیگر اقوام از خانه و کاشانه و ولسوالی و ولایت شان به خارج از کشور....

از یکطرف اکثر پشتون های خارج رفته را دوباره به کشور فراخوانده و آنان را بر مسند قدرت جابجا کردند و از طرف دیگر، تمامی دسته ها و گروه های پشتون "به اصطلاح" مخالف نظام را به بدنه قدرت در داخل نظام متصل می گردانند. از حکمتیار گرفته تا رهایی زندانیان طالب و اینک پس از بزرگنمایی کافی طالبان، اتصال مستقیم آنان به حکومت پشتونی حاضر...

جالب اینجا است که قبل از انجام مذاکرات رسمی آمریکایی ها با طالبان، تعدادی از سران آنان را وارد حکومت حاضر کردند تا بصورت رسمی حرف های نگفته طالبان را برای آینده افغانستان از شهر کابل بیان کنند.

چنانچه یکی از این افراد در تماس با رسانه ها (سید اکبرآغا) در کابل گفته است که تمام موارد اختلافی در گفتگو میان مقام‌های امریکایی و گروه طالبان حل شده و توافقنامه نهایی تا ده روز آینده در یکی از کشورهای اروپایی میان دو طرف به امضا خواهد رسید.

جالب است دفت کنید، زمانیکه طالبان خود بصورت کامل از جانب آمریکایی ها ایجاد شده و تا اینک در همه موارد از جانب آنان تمویل می شوند، دیگر مذاکره با گروه دست ساز خودشان چه معنی دارد؟

گفته شده است که با امضای این توافقنامه (پوششی و ظاهری) انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به تعویق می‌افتد و مذاکرات رسمی میان دولت افغانستان و طالبان آغاز خواهد شد.

طراحان اصلی قبیله، در یک بازی فریبنده تمامی اقوام غیر پشتون را فریب دادند و تمامی سران شان را از حیطه قدرت دور کرده و آبرو حیثیت و دانایی سیاسی شان را به بازی گرفتند و آنان را نزد مردم شان خوار و خفیف ساختند.

با ورود طالبان به بدنه حکومت، قسمت دیگری از سهم دیگر اقوام که در دولت حاضر باقیمانده به طالبان واگذار می شود و اشرف غنی دوباره به آمریکا نزد دختر و پسرش باز می گردد.

حامد کرزی که از او به عنوان پدر معنوی طالبان و مجری اصلی طرح پشتون سازی افغانستان نام برده می شود، دوباره برای دوسال در راس قدرت قرار می گیرد و یک دولت موقت را بنام جمهوری امارت اسلامی بنا می نهد. تا در دوسال حکومت موقت، بازهم بتواند دیگر اقوام را تحقیر کرده و افراد دانا و تحصیل کرده و شهری آنان را به دیگر کشورها مهاجر کند و بقیه پشتون های باقیمانده در مرزهای پاکستان را به مناطق غیر پشتون افغانستان جایگزین بسازد.

اینجا است که باید دیگر بجای کلمه افغانستان و افغانستانی، بخوانید و بنویسید پشتونستان و پشتونستانی...!

کد (4)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت