حضور کاروان‌های شادی غدیر در مساجد تهران/ انجام امور خیریه توسط مسجدی‌ها در دهه ولایت و امامت


حضور کاروان‌های شادی غدیر در مساجد تهران/ انجام امور خیریه توسط مسجدی‌ها در دهه ولایت و امامت

حجت‌الاسلام معراجی با بیان‌اینکه کاروان‌های شادی غدیر در ایام دهه ولایت و امامت در مساجد شهر تهران حضور می‌یابند، گفت: به‌منظور اثرگذاری بیشتر برنامه‌ها مقرر است توزیع بسته‌های ارزاق بین نیازمندان و دیدار با شهدای مسجدی نیز در این ایام انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی معراجی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌ های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مرکز رسیدگی به امور مساجد امسال برنامه ریزی ویژه ای برای بزرگداشت دهه ولایت و امامت دارد، اظهار کرد: بر اساس تصمیم این مرکز در نشست های فصلی ائمه جماعات مساجد نسبت به ضرورت گسترش فعالیت مساجد در گرامیداشت این دهه تاکید شده است.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی افزود: پایگاه تخصصی مرکز رسیدگی به امور مساجد که اخیرا پوسته جدید آن با حضور حجج اسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری زاده و حجت الله ذاکر و در جمع مدیران و کارشناسان امور فرهنگی این مرکز رونمایی شد، محتواهای لازم برای دهه ولایت و امامت را بارگذاری کرده است.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی های انجام شده با مراکز و دستگاه های مربوطه، کاروان های شادی غدیر در ایام دهه ولایت و امامت در مساجد شهر تهران حضور می یابند و برای آنکه این برنامه جلوه بیشتری داشته باشد این کاروان ها در شب و روز عید غدیر در اغلب از مساجد این شهر حاضر می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معراجی تاکید کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد به ائمه جماعات مساجد استان تهران اعلام کرده است که در گرامیداشت دهه ولایت و امامت به برپایی جشن ها و ایستگاه های صلواتی یا سخنرانی مذهبی اکتفا نشود بلکه تلاش بر آن باشد برنامه ها به ارتقای بصیرت دینی و افزایش دانش مردم نسبت به واقعه و پیام غدیر منتهی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز رسیدگی به امور مساجد در همین راستا چند توصیه مهم به ائمه جماعات دارد از جمله اینکه فعالیت های اجتماعی و خیریه مساجد مانند توزیع بسته های ارزاق و دیدار با خانواده شهدای مسجدی را در ایام دهه ولایت و امامت انجام دهند تا پیوند این برنامه با موضوع غدیر تجسم عینی یابد.

یادآور می شود، امسال آستان قدس رضوی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، ستاد هماهنگی کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد کشور، معاونت فرهنگی سپاه و بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و معاونت اجتماعی فرهنگی ناجا و صدا و سیما در برپایی کاروان‌ های شادی غدیر مشارکت دارند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق