تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها منشا اتفاقات خوب در حوزه علم و فناوری است


تعامل جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها منشا اتفاقات خوب در حوزه علم و فناوری است

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر عنوان کرد: ارتباط و تعامل خوب جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه علم و فناوری استان رقم بزند.

حسین اسکندری در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی، مردمی و انقلابی است که سابقه آن به اوایل انقلاب بر می‌گردد و در عرصه علم و فناوری خدمات بی‌شمار و دستاوردهای بزرگی داشته است.

وی ادامه داد: در تمام دانشگاه‌ها و در سطح کشور به ویژه در دوران دفاع مقدس جهاد دانشگاهی نقش بسزا و به جایی داشته و پس از جنگ و در دوران سازندگی نیز در پروژه‌ها و طرح‌های کاربردی کشور نقش خوبی داشته و در مشکلاتی که در حوزه‌های آب، خشکسالی، انرژی و تغییرات اقلیمی و سایر حوزه‌های نوین روز دنیا و کشور گریبانگیر مملکت بوده توانسته تاثیرگذار باشد.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر به هر دلیل جهاد دانشگاهی دیرتر از استان‌های دیگر تاسیس شد ولی در همین مدت و عمر کوتاه تحرک بسیار خوبی از خود نشان داده و همکاران و مدیریت جهاد دانشگاهی نشان دادند که به عنوان یک نهاد علمی و آموزشی می‌توانند دستاوردها و موفقیت بزرگی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: من به عنوان یک عضو دانشگاهی همیشه دوستدار جهاد دانشگاهی بوده‌ام و به نوعی در مقاطعی همکاری‌هایی هم با این حوزه داشته‌ام؛ لذا به سهم خود از فعالیت‌های این مجموعه در استان بوشهر تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی و آموزش‌های مهارتی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اخیراً مجموعه جهاد دانشگاهی در خصوص تاسیس مرکز علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی پیگیری‌های خوبی داشته است و ما نیز موافقت و توصیه کرده‌ایم که خوشبختانه موافقت اولیه برای این مرکز صادر شده و برای راه اندازی کامل هم طی هفته‌های آینده برنامه‌ریزی‌هایی خواهد شد.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی بوشهر یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف، تحرکات خوبی را در زمینه‌های آموزش و تحقیقات از خود نشان داده‌اند که امیدوارم با انگیزه و انرژی که در این مجموعه وجود دارد شاهد موفقیت‌های بیشماری از جهاد دانشگاهی بوشهر باشیم.

حسین اسکندری تصریح کرد: یکی از مزیت‌های تاخیر در راه اندازی جهاد دانشگاهی بوشهر استفاده از تجربیات مثبت استان‌های دیگر است که باید در قالب یک سیستم تفاهم نامه‌ها، برنامه ریزی‌ها و تجربه‌های مثبت و ارتباطات استان‌های دیگر را احصا کرده و مانند آن استانها از تمام ظرفیت‌ها و توان خود استفاده نماییم.

وی عنوان کرد: مسلما جهاد دانشگاهی با این نیروهای جوان و پر انرژی می‌تواند این مسیر طولانی که استان‌های دیگر رفته‌اند را در یک مدت کوتاه جبران نماید و همراهی دانشگاه‌ها در این مسیر بسیار مهم است.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر بیان کرد: پسوند جهاد، دانشگاهی است یعنی نهادی جهادی که در حوزه دانشگاه و مراکز آموزش عالی بایستی فعالیت نماید بنابراین اگر دانشگاه‌ها تعامل و ارتباط خوب و تنگاتنگی با این نهاد داشته باشند به طریق اولی می‌توانند جهاد دانشگاهی را در رسیدن به اهداف خوب و مقدس خود تسریع و تسهیل کنند.

اسکندری در خصوص فعالیت‌های خبرگزاری ایسنا در بوشهر گفت: احساس می‌کنم تحرکات و فعالیت‌های خوبی انجام شده است. من اخبار این خبرگزاری را رصد می‌کنم و می‌بینم که روزانه اخبار بی‌شماری از حوزه‌های مختلف در جامعه و در سطح استان انعکاس پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: این خبرگزاری‌ها ظرفیت بسیار خوبی است که در دانشگاه‌ها نیز جلوه‌هایی از آن وجود دارد. مثلاً در حوزه قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی توانسته‌اند اقدامات خوبی انجام دهند.

رییس دانشگاه علمی و کاربردی استان بوشهر اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های خوبی که می‌توانیم با جهاد دانشگاهی پیگیری کنیم و جزو استان‌های پیشرو هستیم بحث مناظرات دانشجویی است که مدت دو سال است در مراکز سطح استان این مناظرات را انجام می‌دهیم و مراکز برتر در سطح کشوری به رقابت می پردازند.

حسین اسکندری تصریح کرد: مسلما ارتباط و تعامل خوب جهاددانشگاهی با دانشگاه‌ها می‌تواند اتفاقات خوبی را در حوزه علم و فناوری استان رقم بزند و من خیلی به آینده علمی جهاد دانشگاهی بوشهر خوش بین هستم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند