شرکت فولاد مبارکه همچنان در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد


شرکت فولاد مبارکه همچنان در فهرست صنایع آلاینده قرار دارد

اصفهان - ایرنا - نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه سال گذشته سه هزار و 500 میلیارد ریال برای رفع آلایندگی این واحد هزینه کرد اما همچنان در فهرست صنایع آلاینده استان قرار دارد.

زهرا سعیدی چهارشنبه شب به مناسبت روز خبرنگار در جمع رسانه های گروهی شهرستان مبارکه افزود: بخش هایی از شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۵ و نیمی از سال ۹۶ و سال ۹۷ به عنوان صنعت آلاینده محیط زیست شناسایی شده است.

وی اظهارداشت: مرجع تایید آلایندگی صنایع و شرکت ها تنها سازمان محیط زیست است و هیچ سازمان دیگری در این زمینه حق اظهار نظری ندارد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد : شرکت فولاد مبارکه تاکنون برای رفع آلایندگی واحد صنعتی خود تلاش های زیادی انجام داده است و این تلاشها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سلامتی مردم شهرستان مبارکه قابل گذشت و معاوضه با هیچ چیزی نیست ، تصریح کرد: این شرکت ارتباط و تعامل لازم را با شهرستان مبارکه ندارد و باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته وی براین اساس حفاظت از محیط زیست وظیفه ای عمومی است که باید از سوی همه دستگاه ها و مسوولان محترم شمرده شود.

وی تصریح کرد : در سال های اخیر همیشه یکی از دغدغه های جدی مردم این شهرستان بهره مندی از محیط زیست سالم بوده و این یک حق بدیهی است که نمی توان انسان را از مطالبه آن برحذر داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شهرستان مبارکه دارای بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی است که بی تردید بسیاری از آنها در ردیف صنایع پاک و غیرآلاینده هستند.

سعیدی تأکید کرد: طبق ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه تا یک درصد از فروش صنایع را به جهت خسارت‌های بهداشتی و درمانی، شهرستان درگیر اختصاص می‌یابد و طبق قانون می‌توانیم از صنایع درخواست اعتبار کنیم.

به تاکید کارشناسان صنایع فولاد علاوه بر بیشترین آلودگی های زیست محیطی ، بیشترین مصرف آب و برق را دارند برای مثال فولاد مبارکه اصفهان به اندازه یک شهر سه میلیونی مصرف آب و برق دارد.

جامعه اروپا در سال ۱۹۷۵ میلادی یعنی چهار سال قبل از انقلاب اسلامی، به دلیل آلودگی زیاد صنایع فولاد و سمی کردن محیط زیست، تصویب کرد تمامی صنایع فولاد از اروپا خارج شوند.

/۶۰۲۶/۷۱۵۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !