بانک‌های عامل مددکار کمیته امداد هستند


مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد گفت: بانک‌های عامل به‌عنوان مددکاران کمیته امداد در سال گذشته نقش مهمی در ایجاد فرصت شغلی در کشور داشتند.

بانک‌های عامل مددکار کمیته امداد هستند
به گزارش فانوس، علیرضا رمضانی مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره ) در جلسه کارگروه اشتغال روستایی و عشایری استان یزد که با حضور جمعی از مدیران بانک‌های عامل و نمایندگان دستگاه‌های اجرائی مرتبط با موضوع اشتغال در محل استانداری برگزار شد، گفت: سال گذشته بیش از صد درصد منابع تسهیلات اشتغال تبصره ۱۶ در کشور جذب شد و این نتیجه همراهی بانک‌های عامل با کمیته امداد بود.

او افزود: بانک‌های عامل به‌عنوان مددکاران کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش اشتغال سال گذشته نقش مهمی در ایجاد ۱۴۸ هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح کشور داشتند.

مدیرکل هدایت شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره)گفت: تبدیل‌شدن تسهیلات اعطایی به شغل مناسب و پایدار ازجمله دغدغه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) است و به همین منظور دو هزار کارشناس اشتغال این نهاد در سطح کشور در بخش اشتغال مشغول فعالیت هستند و علاوه بر این با همکاری فعالان اقتصادی طرح‌های موردنظر مددجویی با طرح‌های کارآفرینی و اقتصادی پیوند زده می‌شود.

او ادامه داد: وام‌های اعطایی به مددجویان تحت حمایت برای راه‌اندازی کسب‌ و کار کوچک اثر عمیقی در اقتصاد خانواده‌ها به‌ویژه مناطق روستایی دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه معوقات بانکی مددجویان کمیته امدادامام خمینی(ره) در بخش تبصره ۱۶ کمتر از دو درصد است، گفت: به محرومان جامعه کمک کنیم تا به سطحی از رضایت و آرامش دست پیدا کنند.

سید کمال‌الدین نورالدینی، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد نیز در این نشست بابیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) حساسیت خاصی در ایجاد اشتغال مددجویی دارد، گفت: مجموعه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان همکاری مطلوبی با تمام مجموعه‌ها به‌ویژه کمیته امداد دارند.

او بیان کرد: جذب اعتبارات بانکی اشتغال نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) ، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران از دغدغه‌های استانداری است و جلسات مختلفی برای هماهنگی در این خصوص و رفع مشکلات احتمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری یزد گفت: تسهیلاتی که در زمینهٔ اشتغال در کمیته امداد کارسازی می‌شود از بهره‌وری و اثربخشی خوبی برخوردار است.

محسن علیزاده، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این جلسه با گرامیداشت ایام امامت و ولایت گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) تعامل خوبی با بانک‌ها به‌عنوان یاوران اشتغال در استان دارد.

او بابیان اینکه توجه دولت به ایجاد اشتغال روستایی و عشایری کار ارزشمندی است، افزود: بانک‌ها با درک شرایط کنونی جامعه و همچنین وضعیت اقشار نیازمندی که برای دریافت تسهیلات اشتغال به آن‌ها مراجعه می‌کنند، یاور کمیته امداد امام خمینی (ره) در توانمندسازی محرومان و مددجویان این نهاد باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر