همایش فعالان اربعین حسینی با حضور وزیر کشور در مشهد آغاز شد


همایش فعالان اربعین حسینی با حضور وزیر کشور در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و میهمانانی از کشورهای مسلمان در مشهد آغاز شد.

تولیت آستان قدس رضوی در مراسم آغازین این همایش اربعین حسینی را یک پدیده الهی و غیرقابل توصیف ذکر و بیان کرد: حضور میلیونها نفر در پیاده روی اربعین با کمترین امکانات و سختی راه، در واژه ها گنجانده نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی افزود: اربعین حسینی رنگ خدا، عرصه تحول، رنگین کمان حضور ادیان و مذاهب مختلف، پیام آور مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و حقیقت است.
وی ادامه داد: اربعین فکر و ذهن ما را به ولایت و امامت متوجه می کند. اگر بخواهیم از هدایت قرآن بهره مند شویم، راه آن توسل به امامت و ولایت است. برای همین دشمن تلاش می کند مردم را از اینها دور کند و حضور میلیونی مردم را در پیاده روی اربعین حسینی منعکس نمی کند.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، ما باید شکرگذار نعمت اربعین حسینی باشیم که در آن برادری، مهربانی، ایثار، همدردی و کمک به دیگران موج می زند و آن را زنده نگه داریم.
وی افزود: همچنین در اربعین حسینی، بنا بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی باید مراقب باشیم نظام و قوانین خاص عراق را دارد رعایت نموده و به آن احترام بگذاریم.
دومین همایش بین المللی فعالان اربعین حسینی با حضور ۶۵۰ میهمان و موکب دار اربعین از کشورهای ایران، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، بحرین، قطر، بلژیک و ترکیه به مدت دو روز در مشهد ادامه دارد.
۷۵۰۷/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا