نقش گروه های جهادی باید در کشور به رسمیت شناخته شود


نقش گروه های جهادی باید در کشور به رسمیت شناخته شود

زهرایی با بیان اینکه عرصه خدمت رسانی گروه های جهادی به درستی تعریف نشده است، گفت: نقش گروه های جهادی باید در کشور به رسمیت شناخته شود و نباید پیچ و خم اداری را برای این گروه ها ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «محمد زهرایی» شب گذشته (چهارشنبه 23 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به اینکه 22 قشر از افراد جامعه در گروه های جهادی حضور دارند، گفت: گروه های جهادی در سه سطح ویژه فعال و عادی سازماندهی شده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه گروه های سطح ویژه که بر مردم نفوذ دارند و از ظرفیت های مالی دستگاه های مختلف برای کارهای جهادی استفاده می کنند 740 گروه هستند، افزود: حدود چهار هزار گروه نیز در سطح فعال هستند که توانایی جابجایی در مناطق مختلف کشور را دارند.

وی بر این نکته تاکید داشت که گروه های جهادی سطح عادی باید پشتیبانی و از آنها حمایت شود و افزود: هفت هزار گروه جهادی خدمت رسان محله محور که شامل 500 هزار نفر از جوانان هستند درکشور فعالند. در گروه های جهادی معمولاً از افراد 15 ساله تا 50 ساله حضور دارند.

زهرایی درباره اقدامات گروه های جهادی در سیل اخیر نیز گفت: پنج هزار و 380 گروه جهادی در سیل اخیر به مناطق سیل زده خدمت رسانی کرده اند. در سیل اخیر 112 گروه های جهادی دامپزشکی به مناطق سیل زده خدمت کرده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه عرصه خدمت رسانی گروه های جهادی به درستی تعریف نشده است، گفت: برای این عرصه یا نقشه راهی وجود ندارد یا برخی دستگاه های اجرایی تفکر جهادی را نمی پذیرند. نقش گروه های جهادی باید در کشور به رسمیت شناخته شود و نباید پیچ و خم اداری را برای این گروه ها ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه توانمندسازی گروه های جهادی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی است، افزود: 200 گروه جهادی در زمینه اقتصاد مقاومتی فعالند در 10 دوره آموزش تخصصی را گذرانده اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به اینکه سازمان بسیج سازندگی فقط حامی و تسهیل گر فعالیت های گروه های جهادی است و متولی این گروه ها نیست، گفت: از گروه های جهادی فقط 28 درصد کار عمرانی انجامی می دهند و بقیه کارهای تخصصی دارند که کمتر دیده می شوند./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !