رسانه های اجتماعی ، خطرناک برای سلامت روانی نوجوانان


رسانه های اجتماعی ، خطرناک برای سلامت روانی نوجوانان

رسانه‌های اجتماعی، خطر بروز مشکلات روانی در کودکان را تا بیش از نصف افزایش می‌دهد

رسانه های اجتماعی ، خطرناک برای سلامت روانی نوجوانان
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، نتیجه بررسی گسترده در انگلیس نشان می‌دهد رسانه‌های اجتماعی، خطر بروز مشکلات روانی در کودکان را تا بیش از نصف افزایش می‌دهد.
روزنامه سان در گزارشی نوشت: محققان هشدار دادند استفاده از رسانه‌های اجتماعی کودکان را در معرض زورگویی سایبری قرار می‌دهد، خواب آن‌ها را بر هم می‌زند، و مانع از این می‌شود که وقت خود را صرف ورزش کنند.
نتایج بررسی درباره بیش از ۱۰ هزار نوجوان انگلیسی ۱۳ تا ۱۶ ساله نشان می‌دهد سر زدن هفتگی به فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت به این معناست که خطر تحمل ”فشار روانی“ بالغ بر ۲۰ درصد است و اگر نوجوانان روزانه چهار بار وارد حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی شوند، این خطر تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
دختران نوجوانی که هفتگی به فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت سر می‌زنند، ۲۰ درصد در معرض فشار‌های روانی قرار دارند. اما آن‌هایی که روزانه چهار بار یا بیشتر وارد حساب کاربری خود در رسانه‌های اجتماعی می‌شوند، این خطر ۲۸ درصد افزایش می‌یابد و به حدود ۴۰ درصد می‌رسد.
خطر رسانه‌های اجتماعی برای پسران و قرار گرفتن آن‌ها در معرض مشکلات روانی، ۱۰ درصد است. اما در مورد آن‌هایی که روزانه چند بار به رسانه‌های اجتماعی سر می‌زنند، به ۱۵ درصد می‌رسد.
آنچه گفته شد، نتایج نخستین بررسی بزرگی است که درباره میزان تاثیر روانی احتمالی استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای نوجوانان به عمل آمد.
محققان می‌گویند والدین به جای اینکه مدام به فرزندانشان بگویند گوشی یا تبلت را کنار بگذارند، باید مطمئن شوند که فرزندانشان ۸ تا ۱۰ ساعت در شبانه روز می‌خوابند، و اصرار داشته باشند که فرزندانشان ورزش کنند.
لوئیس تئودوسیو، از کالج سلطنتی سایکیاتریستز گفت: با توجه به اینکه نیمی از همه بیماری‌های روانی قبل از ۱۴ سالگی شروع می‌شود، شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی باید برای حفاظت از کودکان بیشتر تلاش کنند. وی گفت: ”ما سال‌های اخیر شاهد افزایش افسردگی و روحیه ضعیف در میان دختران و پسران جوان بوده ایم. “

­

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!