فضای سایبری برای زنان افغانستان سرخ شده است


این مطلب هشدار به برخی چهره هایی است که متکی به چوکی های مشاوریت، معاونت و کارمندی در کنسولگری ها، سفارت خانه ها و یا وزارت خانه هاست ویا با برخی از این ها دوستی دارند، با حرکت های سواستفاده گرانه اشان توسط لندکروزهای زیر پای و معاش های...

این مطلب هشدار به برخی چهره هایی است که متکی به چوکی های مشاوریت، معاونت و کارمندی در کنسولگری ها، سفارت خانه ها و یا وزارت خانه هاست ویا با برخی از این ها دوستی دارند، با حرکت های سواستفاده گرانه اشان توسط لندکروزهای زیر پای و معاش های دالری و برق دریشی های پوشیدگی شان برای دختران فعال در کارزار اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در هر قالبی به مدد هر روشی مزاحمت درست می کنند و برای تخریب و تضعیف حکومت با این که خود مواجب بگیر این حکومتند، از هر اقدامی کوتاهی نمی کنند.

فضای مجازی یکی از پرقدرت ترین ابزارهای جمعی و رسانه ای در افغانستان است چرا که جامعه ی ما، جامعه ی دیداری است.
جریان شکستن تابوها و سدها در این خاک همیشه از این فضا آغاز شده و دختران جوان و فعال دراین صفحات که در دنیای واقعی هم مبارزین عصر خود هستند، نخستین قربانیان، شکارچیانی هستند که ردای کارمندی رده بالای حکومت را برتن دارند. شکارچیانی که در نقش حمایت گر در پشت پرده ظاهر می شوند و چون به سر منزل مقصود و اهداف شوم خود نمی رسند نقاب برمی کشند و شروع به تخریب و هتاکی به این دختران از هر دریچه ای مستقیم و غیر مستقیم می نمایند و عرصه را روز به روز برای این دختران تنگ تر می کنند تا جایی که مبارزه و مقاومت در برابر این دست مردان به کابوس شبانه ی این دختران تبدیل شده است.

متاسفانه برای حمایت از این دختران ما، نه تنها مردان بشکل حقیقی همراهی نمی کنند بلکه همان چند بانویی که در مقامات بالا قرار هم گرفتند و نسبت به وضعیت آگاه هستند و بعضا زخم خورده، بنا به مصالحی که خود تشخیص می دهند سکوت را ترجیح می دهند و عملا در فضای بسیار ناأمن سایبری در افغانستان که مرجع خاصی برایش نیست و نمی توان رد پای هکرها و آدرس های جعلی را به دلیل ثبت نشدن نمبر خط های ارتباطی آنها را یافت، تنها می مانند و به تدریج دچار یأس و افسردگی، احساس سرخوردگی و درمانده گی می شوند و آنهایی که آستانه ی تحمل شان پایین است، عقب نشینی کرده و دست از فعالیت برمی دارند.

لذا از تمام کسانی که در رأس هستند خواهش می شود به زیر مجموعه های خودشان تذکر و هشدارهای لازم را بدهند چراکه به زودی جمعی از این عزیزان برای تشکیل دوسیه و شکایت اقدامات لازم را انجام می دهند.

این را هم فراموش نکنیم آبروی این کشور، سربلندی این خاک آرزوی همه امان است واجازه نمی دهیم چهار تازه به چوکی رسیده، تلاش ها و حمایت های حکومت از بانوان در عرصه های مختلف را، زیاد یا کم؛ با ندانم کاری شان برباد دهند.

بتول سید حیدری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج