واکنش امیرعبداللهیان به پیشنهاد مقامات آمریکا برای مذاکره با ایران


واکنش امیرعبداللهیان به پیشنهاد مقامات آمریکا برای مذاکره با ایران

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در رابطه با امکان مذاکره مجدد با آمریکا تاکید کرد: تغییر رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک هر تصمیم جدید نظام خواهد بود.

خانه ملت: دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: در رابطه با امکان مذاکره مجدد با آمریکا تاکید کرد: تغییر رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک هر تصمیم جدید نظام خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان، دستیاور ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز چهارشنبه ۲۳ مردادماه با سفیر جدید آفریقای جنوبی در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ابتدای این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای خود روابط جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی را دوستانه، صمیمی و رو به پیشرفت دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تحکیم روابط همه جانبه با کشورهای قاره آفریقا و به ویژه آفریقای جنوبی تاکید دارد.

امیرعبداللهیان گسترش رفت و آمدهای پارلمانی و سیاسی میان مقامات دو کشور در سطوح مختلف از جمله روسای مجالس، روسای کمیسیون‌های تخصصی و روسای گروه‌های دوستی پارلمانی را در تقویت همکاری‌های دو کشور تاثیرگذار خواند و از سفر فراکسیون زنان پارلمان آفریقای جنوبی به تهران استقبال کرد.

وی با اشاره به احترام ویژه مردم ایران به آقای نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با آپارتاید، مواضع آفریقای جنوبی در خصوص تحولات منطقه و تمرکز بر راه حل سیاسی را ستود.

امیرعبداللهیان در رابطه با پیشنهادات مقامات آمریکایی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکرات سازنده با کشورهای منطقه و جهان استقبال کرده است. ما تاکنون هم با دموکرات‌ها در بحث هسته‌ای و هم با جمهوری خواهان در بحث کمک به امنیت عراق مذاکره کرده ایم ولی در هر دو حزب شاهد بدعهدی و فرار آمریکایی ها از تعهداتشان بوده ایم.

وی در رابطه با امکان مذاکره مجدد با آمریکا تاکید کرد: تغییر رفتار عملی ایالات متحده آمریکا در قبال ملت ایران ملاک هر تصمیم جدید نظام خواهد بود.

امیرعبداللهیان با قدردانی از حمایت های مستمر آفریقای جنوبی از فلسطین خاطرنشان کرد: مواضع آفریقای جنوبی در حمایت از آرمان های ملت مظلوم فلسطین حاکی از هوشمندی قابل تحسین دستگاه سیاست خارجی این کشور است.

وی افزود: اقدامات تحریک آمیز رژیم اشغالگر صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین که متاثر از رفتارهای جانبدارانه و افراط گرایانه رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه است پایان خوشی را برای صهیونیست رقم نخواهد زد.

ویکا کومالو سفیر آفریقای جنوبی نیز در این دیدار از نقش مهم و سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان قدردانی کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه مهم و تاثیرگذار در منطقه و جهان است و توسعه مناسبات در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و منطقه ای خواست و اراده مقامات آفریقای جنوبی است.

وی با استقبال از توسعه همکاری‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور، دیدار قریب الوقوع هیئت کمیسیون علوم و آموزش عالی ایران از کشورش و دیدار هیئت پارلمانی زنان آفریقای جنوبی از تهران را حائز اهمیت خواند.

وی با اظهار تاسف از تصمیم یک‌جانبه آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام گفت: امیدوارم علیرغم تحریم‌های یک جانبه آمریکا سایه شرایط بحرانی از منطقه دور شود و همگان شاهد امنیت و ثبات و صلح جهانی باشیم.

سفیر آفریقای جنوبی در پایان از گسترش رفت و آمدهای سیاسی در سطوح مختلف در راستای توسعه و تعمیق روابط فیمابین استقبال کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی