بازدید جمعی از جوانان انگلیسی از دارالقرآن علامه طباطبای(ره) در قم


بازدید جمعی از جوانان انگلیسی از دارالقرآن علامه طباطبای(ره) در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ جمعی از جوانان انگلیسی شرکت‌کننده در دوره آموزشی شیعه‌شناسی در قم شامگاه چهارشنبه 23 مردادماه از دارالقرآن علامه طباطبایی(بیت قدیمی علامه) بازدید کردند.

بازدید جمعی از جوانان انگلیسی از دارالقرآن علامه طباطبای(ره) در قمبه گزارش ایکنا از قم، مرتضی نجفی قدسی، مدیردارالقرآن علامه طباطبایی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به این گروه گفت: علامه طباطبایی علاوه بر فقه، اصول، تفسیر و فلسفه در عرفان و اخلاق نیز سرآمد بودند و معنویت و آثار تقوی در ایشان متبلور بود.

وی با بیان اینکه علامه، عالمی متخلق به اخلاق الهی بود، افزود: اهل بیت(ع) حقایق هستی را می‌دیدند و اهل عرفان نیز در راستای تبعیت از اهل بیت به حقایقی از عالم پی می‌برند؛ کسانی که اولیاء الهی هستند دارای این قوه هستند که می‌توانند تسبیح موجودات هستی را درک کنند و بشنوند، همان طور که در آیات شریفه قرآن به تسبیح موجودات تصریح شده است یا در داستان حضرت سلیمان، سخن از شنیدن گفت و گوی مورچه‌ها با هم دیگر از سوی سلیمان است.

نجفی قدسی بیان کرد: علامه طباطبایی دارای این مرتبه عرفانی بود که صدای تسبیح موجودات را می‌شنید و یا وقتی به حرم حضرت معصومه(س) مشرف می شد و سلام می‌داد جواب سلام آن حضرت را می‌شنید و سخنان غیبی به گوش او آشنا بود.

وی ادامه داد: صبیه ایشان که همسر شهید آیت الله قدوسی هستند، نقل می‌کردند ما خیلی دوست داشتیم که با پدر به حرم مشرف شویم زیرا وقتی ما با پدرمان به حرم می‌رفتیم و سلام می‌دادند، گاهی از ما می‌پرسیدند که آیا شما هم جواب سلام را شنیدید؟ یا از همسر مکرمه ایشان نقل است که شبی دیدم علامه از رختخواب برخاسته و استراحت نمی‌کنند و وقتی دلیلش را پرسیدم، فرمودند صدای تسبیح موجودات اجازه نمی‌دهد که بخوابم! لذا من هم با آنها همراه شدم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: از این جهت است که می‌گوییم علامه یک عالم ربانی و انسان خدایی بود و هر کسی که با او ملاقاتی داشت او را این گونه می‌یافت.

بازدید جمعی از جوانان انگلیسی از دارالقرآن علامه طباطبای(ره) در قم

در پایان این مراسم شرکت‌کنندگان از کتابخانه و اتاق محل زندگی علامه طباطبایی و از برخی آثار باقیمانده از ایشان بازدید کردند.

یادآور می‌شود این گروه از جوانان شیعه از کشور انگلیس از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی حوزه علمیه قم برای شرکت در دوره شیعه‎شناسی در قم حضور یافته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403