مدیرکل گمرک آستارا: تردد مسافر در پایانه مرزی افزایش یافته است


مدیرکل گمرک آستارا: تردد مسافر در پایانه مرزی افزایش یافته است

آستارا - ایرنا - مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: شمار مسافران تردد کننده در پایانه مرزی این شهرستان نسبت به سال 96، بیش از 70 درصد افزایش یافته است.

رسول امیدی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش مسافران خارجی و به خصوص اتباع جمهوری آذربایجان در آستارا، بالا بودن قدرت خرید آنهاست و برای بازار آستارا نیز منافع خوبی دارد.

وی ادامه داد: افزایش حجم مسافر، میزان کار کارکنان گمرک را نیز افزایش داده است و همکاران من به تناسب بالارفتن حجم کارها، بر دقت در امور خود افزوده اند و اقدامات خوبی برای کنترل کالاهای صادراتی و وارداتی صورت می گیرد.

وی افزود: مطابق قانون، خروج کالاهای اساسی از مرز ممنوع است و اداره کل گمرک آستارا با جدیت از خروج کالای اساسی جلوگیری می کند و مرز آستارا در مقایسه با سایر مرزها، از امن ترین مرزها محسوب می شود.

مدیرکل گمرک آستارا گفت: در گمرک ریلی این شهرستان نیز حجم تبادل کالا رو به افزایش است و با وجود کمبود و برخی مشکلات زیرساختی در آن، خدمات لازم را ارائه می دهیم.

امیدی اظهار کرد: با وجود اینکه شرکت آذری از کشور جمهوری آذربایجان، در بخش های ریلی کارهایی انجام داده، اما در تامین زیرساخت های گمرکی کار خاصی صورت نگرفته است.

او افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالا از راه آهن آستارا صادر و وارد شده و حجم مبادلات تجاری از راه آهن با وجود تحریم، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بر اساس مستندات تاریخی، گمرک آستارا در سال ۱۲۰۵ دوره عباس میرزا ولیعهد فتحعلیشاه قاجار فعال بوده و ساختمان چوبی و تاریخی گمرک این شهرستان که در حاشیه رودخانه مرزی آستاراچای بین ایران و جمهوری آذربایجان ساخته شده، بخشی از تاریخ قطور گمرکات کشور ماست.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

۷۱۲۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403