ذخیره گندم قم بیش از 40 هزار تن است


ذخیره گندم قم بیش از 40 هزار تن است

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل امور غله و خدمات بازرگانی قم گفت: در حال حاضر ذخیره گندم در سیلوهای استان 31 هزار تن و در کارخانه های آرد 10 هزار تن است.

بهزاد رادمنش عصر چهارشنبه در جلسه شورای آرد و نان استان قم با بیان این مطلب افزود: خرید گندم از ابتدای خردادماه آغاز شد و بر خلاف سال های گذشته تا پایان شهریورماه نیز ادامه دارد تا تمامی کسانی که تمایل به فروش گندم خود دارند، فرصت کافی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۱ هزار تن گندم در استان خریداری شده است، اظهار داشت: مابقی گندم ذخیره شده از استان های گلستان، لرستان، خوزستان، اردبیل، کردستان و مرکزی به استان قم حمل شده است.

مدیرکل امور غله قم خاطرنشان کرد: با وجود آنکه تولید گندم در استان تغییر زیادی نداشته است، اما میزان خرید گندم به شدت کاهش داشته است، اما با توجه صدور مجوز برای حمل گندم، کسانی که گندم خود را همچنان نگه داشته اند، نمی توانند آن را به آسانی جابجا کنند.

وی همچنین از کیفیت و سلامت آرد توزیع شده در استان قم خبر داد و گفت: نظارت و کنترل مستمر بر نحوه تولید و توزیع آرد صورت می پذیرد و با توجه به ارزش غذایی نان برای مردم، برای کیفیت بهبود نان بسیار برنامه ریزی و تلاش کرده ایم.

رادمنش با اشاره به فعالیت ۵ کارخانه آرد در استان قم، تصریح کرد: به منظور هدفمند کردن فرآیند توزیع و فروش آرد، جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی و هدر رفت منابع کشور سامانه فروش آرد به صورت سراسری راه اندازی شده است.

جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی