نظارت بر نحوه تولید و توزیع آرد در قم جدی تر شود


نظارت بر نحوه تولید و توزیع آرد در قم جدی تر شود

قم ـ ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم بر ضرورت نظارت هرچه بیشتر بر نحوه تولید و توزیع آرد در نانوایی های این استان تأکید کرد.

مهرداد غضنفری عصر چهارشنبهدر جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان استان قم افزود: اتحادیه نانوایان باید به خوبی نحوه توزیع آرد تا مرحله پخت و رسیدن به دست مردم را زیر نظر داشته باشد تا در این میان تخلفاتی صورت نپذیرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فروش آرد به صورت سراسری در راستای جلوگیری از فساد و سوءاستفاده های احتمالی، خاطرنشان کرد: نهادهای نظارتی باید بر این سامانه کنترل و نظارت داشته باشند تا بتواند کارکرد خود را داشته باشد.

معاون اقتصادی استانداری قم از کیفیت نسبتا مطلوب آرد در این استان خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه نان در سبد غذایی مردم به ویژه اقشار کم درآمد، همه فعالیت ها در حوزه آرد و نان باید به خوبی ثبت و ضبط شود.

وی با بیان اینکه میزان خرید گندم در استان قم با وجود عدم تغییر محسوس در تولید گندم، نسبت به سال های گذشته کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این مسأله باید به صورت ویژه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و موانع آن برطرف شود.

نانوایی ها موظف به رعایت ساعت کاری هستند

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: ساعت کار و ایام تعطیل برای نانوایی های استان کاملا مشخص شده و آنها موظف به رعایت آن بوده و در غیر این صورت با نانوایی های متخلف برخورد می شود.

علی اکبر زارعی در رابطه با تأمین و توزیع خمیرمایه که به جای جوش شیرین مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: قیمت خمیرمایه ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان تصویب شده و توزیع آن در میان واحدهای نانوایی در حال انجام است.

جلسه سیاستگذاری گندم، آرد و نان استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا