نماینده مجلس: ادامه مبارزه با فساد برای کشور امید بخش است


نماینده مجلس: ادامه مبارزه با فساد برای کشور امید بخش است

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مبارزه با رانت‌خواری و فساد اقتصادی در دستگاه قضا نمایان‌تر شده و ادامه این رویکرد برای کشور امید بخش است.

محسن بیگلری عصر چهارشنبه در دومین جلسه شورای اداری سقز که با حضور رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: دفاع از حق مردم، ارزشمند و اقدامات قوه قضاییه در این راستا، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه نقدپذیری رئیس قوه قضاییه قابل تقدیر است افزود: تحقیق و تفحص پیرامون صنعت خودروسازی کشور توسط دستگاه قضا، بسیار به‌جا و همچنین دستور آزادی خبرنگاران در روز خبرنگار توسط رئیس قوه قضاییه اقدامی ماندگار است.

بیگلری خواستار رفع مشکل پزشکی قانونی، تسهیل و تسریع در تعیین تکلیف و صدور رای پرونده های قصاص شد.

دستگاه قضایی از نیروهای بومی استفاده کنند

فرماندار ویژه سقز نیز بر استفاده از نیروهای بومی برای دادگاه خانواده و شعبه های دادگستری در سقز تاکید و گفت: سقز دومین شهر از لحاظ جمعیتی و جفرافیایی کردستان است و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی برای بهره‌گیری از نیروهای بومی دارد.

کامیل کریمیان با اشاره به اینکه چارت اداری و سازمانی دادگستری سقز باید ارتقا پیدا کند، افزود: تعداد قضات نیز از ۱۸ قاضی باید به ۴۰ نفر افزایش و شعبه دادگستری در شهر صاحب برای تسهیل در خدمات رسانی به مردم این شهر ایجاد شود.

وی خواستار توجه جدی به پزشکی قانونی شد و بیان کرد: همراهی دستگاه قضا با مجموعه شورای اداری قابل تقدیر است.

جلسه شورای اداری شهر سقز با حضور حجت الاسلام علی عبدالهی رئیس حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و دادستان کردستان ، نماینده شهرهای سقز و بانه مجلس در شورای اسلامی، فرماندار ویژه ، امام جمعه و اعضای شورای اداری سقز در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید