طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه


خانواده سالاد ها از بهترین پیش غذاها  و یا دسرها هستند که انواع مختلفی دارند و گاها به عنوان غذای رژیمی در نظر گرفته می شوند. سالادها طرفداران بسیار زیادی دارند. ما در این مطلب شما را با طرز تهیه سالاد فتوش یکی از بهترین سالاد های لبنانی آشنا خواهیم کرد. سالاد فتوش نیز همچون سالاد اندونزی، سالاد سزار و سالاد هویج گزینه مناسبی برای صرف در کنار...

خانواده سالاد ها از بهترین پیش غذاها و یا دسرها هستند که انواع مختلفی دارند و گاها به عنوان غذای رژیمی در نظر گرفته می شوند. سالادها طرفداران بسیار زیادی دارند. ما در این مطلب شما را با طرز تهیه سالاد فتوش یکی از بهترین سالاد های لبنانی آشنا خواهیم کرد.

طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه

طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه
طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه

سالاد فتوش نیز همچون سالاد اندونزی، سالاد سزار و سالاد هویج گزینه مناسبی برای صرف در کنار انواع غذای ایرانی و فرنگی محسوب می شود.

مواد لازم جهت تهیه سالاد فتوش :

گوجه گیلاسی : ۱ پیمانه کاهوی سالادی : ۱ عدد برگ نعنای تازه : ۱ پیمانه خیار : دو عدد پیاز قرمز : ۱ عدد روغن زیتون : ۲ پیمانه نان پیتا : ۲ عدد عسل : ۱ قاشق غذاخوری نمک : به میزان لازم فلفل : به میزان لازم سماق : ۱ قاشق چای خوری آبلیمو : ۲ قاشق غذاخوری پودر سیر : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد فتوش :

در مرحله اول تهیه سالاد فتوش, نان پیتا را تکه تکه کنید و در ظرفی بریزید سپس روغن زیتون و نمک را روی آن بریزید و نان ها را زیر و رو کنید تا بانمک و روغن زیتون به خوبی مخلوط شوند. اکنون نان ها روی سینی مخصوص فر پخش کنید و سینی را درون فر که از قبل روی دمای ۱۷۵ تنظیم کرده اید، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان ها برشته شوند.

در این مرحله از طرز تهیه سالاد فتوش, نوبت آن است که چاشنی سالاد را تهیه کنید. برای این کار عسل، آبلیمو، سماق، پودر سیر، نمک و فلفل را درون ظرف کوچکی بریزید و مخلوط کنید سپس روغن زیتون را اضافه کنید و بدون وقفه هم بزنید تا مواد یک دست شوند.

اکنون گوجه، خیار و کاهو را خرد کنید و به همراه پیاز خلالی شکل شده و برگ خای نعنای تمیز و خشک شده درون ظرف بزرگی بریزید. حال چاشنی را به ظرف سبزیجات اضافه کنید و کاملا هم بزنید و در انتها تکه نان های برشته شده را به سالاد اضافه کنید.

سالاد خوشمزه و عالی آماده سرو است.

طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه

چند نکته ساده برای تهیه بهتر این سالاد

امکان این وجود دارد که به جای برشته کردن نان پیتا، آن را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید و طلایی رنگ بشود. اگر سس شیرین باب میل تان نمی باشد، می توانید عسل را از مواد حذف کنید. سماق از بهترین طعم دهنده ها به سالاد است، تحت هیچ شرایطی فراموش نشود. برای درست کردن سالاد فتوش مواد مختلفی به کار می رود و شما می توانید به سلیقه خود این مواد را انتخاب کنید ،اکثرا از کاهو، گوجه، خیار و پیاز و گاهی تربچه و تکه های پنیر استفاده می شود.

طرز تهیه سالاد فتوش با طعم اصلی این سالاد لبنانی خوشمزه

اکنون که با طرز تهیه سالاد فتوش آشنا شدید، این دسر فوق العاده را آماده و در کنار عزیزانتان میل کنید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس