استعمارگران دنیا، قاچاق مواد مخدر را مدیریت می‌کنند


استعمارگران دنیا، قاچاق مواد مخدر را مدیریت می‌کنند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: موضوع مواد مخدر یک بلای خانمان‌سوز است که به دست استعمارگران دنیا مدیریت می‌شود و تمام کشور ما نیز از این عامل رنج می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز چهارشنبه در همایش یاری‌گران زندگی در ارومیه با اشاره به اینکه کسانی که مواد مخدر را تولید و روانه جامعه می‌کنند در قیامت از عذاب الهی برخوردار می‌شوند، افزود: این افراد از قاتلان بدتر هستند زیرا مواد مخدر به تدریج جان، مال، شرافت و حیثیت انسان‌ها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: اخلاص در عمل یکی از اصول اساسی در امر مبارزه به مواد مخدر است و باید این امر در اولویت مبارزان و تلاشگران این عرصه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: سن اعتیاد در این استان در بخش مواد مخدر ۲۳ سال و در مصرف سیگار ۲۰ سال است.

استعمارگران دنیا، قاچاق مواد مخدر را مدیریت می‌کنند

علی مصطفوی افزود: با این آمار آذربایجان‌غربی در حوزه مصرف مواد مخدر در رتبه ۱۹ کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: آذربایجان‌غربی یکی از راه‌های ورود مواد مخدر به اروپاست و همچنین در مسیر ورود مواد پیش‌ساز صنعتی به کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه سه درصد جمعیت آذربایجان‌غربی درگیر مواد مخدر و اعتیاد است، بیان کرد: با این آمار مواد مخدر سومین چالش آذربایجان‌غربی بعد از مسائل اشتغال و تورم است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر به معنای واقعی و عملی از نیازهای اساسی جامعه امروز است و باید راه‌کارهای عملی کردن آن شناسایی شود.

مصطفوی گفت: ترویج آموزش در مدارس، انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی، هدفمند کردن هزینه کرد اعتبارات مربوطه، جلب همکاری مجامع بین المللی و تلاش برای ایجاد اردوگاه ماده ۱۶ از دیگر اهداف مهمی است که باید در اولویت فعالان این عرصه باشد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: سالم سازی جامعه و ایجاد فضایی عاری از اعتیاد نیازمند عملکرد متحدانه تمام آحاد جامعه برای فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

سردار مسعود خرم نیا افزود: با توجه به مرزی بودن آذربایجان‌غربی و همسایگی با کشورهای مختلف این رسالت در این منطقه سنگین‌تر از سایر استان‌هاست.

وی بیان کرد: همدلی و اتحاد بین گروه‌های مختلف برای مبارزه با سوداگران مرگ و سالم سازی فضا در این استان به خوبی وجود دارد.

ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با دستور امام (ره) در سال ۱۳۵۸ و پس از تشکیل ستاد جنگ برای خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی تشکیل شد؛ تشکیل این ستاد توجه و تدبیر امام در آن زمان به موضوع مبارزه با مواد مخدر را نشان می‌دهد.

آذربایجان غربی رتبه ۲۲ کشوری را در بخش نرخ شیوع مواد مخدر در جامعه و رتبه ۲۴ کشور را در امر نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش‌آموزان را دارد.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...