بازآفرینی تولید مسکن بدون نقش داشتن در انتخاب مدیران استانی دشوار است


  بازآفرینی تولید مسکن بدون نقش داشتن در انتخاب مدیران استانی دشوار است

پژمان ضمن تایید کندی بازآفرینی شهری، تصریح کرد: تحقق بازآفرینی و تولید مسکن بدون داشتن بدنه اجرایی در استان‌ها و بدون داشتن نقش در انتخاب مدیران کار بسیار دشوار، اما این مهم درحال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، «سید محمد پژمان» با بیان اینکه قادر نیستیم نامعادله قیمت تمام شده یک واحد مسکونی با جیب خالی مردم را حل کنیم افزود: فقدان اشتغال و درآمد کافی در تمام حوزهها به ویژه تامین مسکن دردسر ساز شده و انتظار میرود برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تلاش میشود بدون اعتبارات بودجه‌ای دولت بتوانیم تحقق بازآفرینی شهری را میسر سازیم.

به گفته پژمان، هدف از تشکیل هیئت‌های اجرایی در استان‌ها، فعال سازی آنها در زمینه مدیریت شهری در حوزه بازآفرینی است، زیرا انتظار تامین منابع از سوی دولت کار اشتباهی است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران موضوع های محلی باید با توان و استطاعت و با تکیه بر ظرفیت های مناطق مختلف حل شود و دولت به تنهایی توان و استطاعت این کار را نخواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: برنامه بازآفرینی و تولید مسکن با غلبه بر کندی بازآفرینی شهری ، سرعت یابد و امروز در شرکت بازآفرینی شهری ایران ایده های بسیاری وجود دارد، اما همه اختیارات در دست این شرکت نیست.

وی ضمن تاکید بر لزوم کاهش تشریفات و نظارت های دست و پا گیر، گفت: لازم است بنابر ضروریات مختلف در زمینه پیشبرد فعالیت ها توجه شود و دغدغه های و موانع را از سر راه برداشت.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: اختیار شرکت در انجام امور بسیار محدود است و این موضوع اجرای برنامه بازآفرینی شهری را با کندی روبرو کرده است.

وی گفت: ساخت مسکن کاری فنی و حرفه ای است و همه امکانات و لوازم آن در کشور موجود است و علت اینکه موفقیتی در این موضوع وجود ندارد، ناشی از آن است که ساخت مسکن با وضعیت اقتصادی خانوار گره خورده و به همین دلیل هم حل آن از عهده این وزارتخانه خارج است./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا