آغاز بکار ششمین جشنواره ملی آفتابگردان در خوی


آغاز بکار ششمین جشنواره ملی آفتابگردان در خوی

ارومیه- ایرنا- ششمین جشنواره ملی برداشت آفتابگردان خوی با هدف معرفی شهرستان به عنوان قطب تولید آفتابگردان کشور شروع بکار کرد و برگزاری آن تا 25 مردادماه سال جاری در محل سالن نمایش پارک ملت و پارک کوهستان این شهرستان ادامه می‌یابد.

مدیر فرهنگی اجتماعی شهرداری خوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خوی به عنوان قطب تولید آفتابگردان کشور، سهم بسیار مهمی در تولید این محصول دارد؛ بطوریکه بزرگترین میدان تخمه و خشکبار کشور در این شهر واقع است.

علی‌اکبر چیت‌ساز اظهار کرد: با برگزاری این جشنواره ملی، آداب و رسوم و فرهنگ و تمدن کهن شهر خوی به سایر مناطق کشور معرفی می شود و حضور گروه‌های موسیقی بین‌المللی نظیر رحیم شهریاری و چهره‌های مطرح فرهنگی و هنری بر طراوت و شادابی و غنای فرهنگی این جشنواره افزوده است.

وی افزود: حضور استندآپ‌های مطرح کشوری طی شب‌های مختلف این جشنواره و اجرای نمایش‌های طنز و موسیقی جهت ایجاد شادی و نشاط بین شهروندان از بخش‌های جنبی این جشنواره است.

به گزارش ایرنا شهرستان خوی قطب اصلی تولید محصول آفتابگردان در کشور محسوب می‌شود و مقام نخست تولید آفتابگردان در کشور را دارد؛ بیش از ۱۵ هزار هکتار از اراضی خوی به کشت آفتابگردان اختصاص یافته و این شهرستان با تولید ۱۸هزار تن تخم آفتابگردان، قطب اول کشور در تولید این محصول است.

میزان گردش مالی تولید و فروش تخمه آفتابگردان و کدو در این شهرستان چهار هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود و بازار بزرگ تخمه و آفتابگردان خوی تنها بازار این محصول در کشور به شمار می‌رود.

شهرستان خوی با ۳۸۵ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان‌های کهن ایران اسلامی در شمال استان آذربایجان‌غربی واقع است.

۸۱۳۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق