هشدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به انگلیس


هشدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به انگلیس

پلوسی: چنانچه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به ایجاد مرز میان دو ایرلند شود امکان دست یابی این کشور به توافق بازرگانی با آمریکا از بین خواهد رفت

هشدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به انگلیسبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صد و سیما از لندن، رسانه ها در انگلیس اعلام کردند: نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا درباره ایجاد هر گونه مرز میان دو ایرلند هنگام جدایی از اتحادیه اروپا هشدار داده است.
به نوشته رسانه های انگلیس، پلوسی تهدید کرده چنانچه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا منجر به ایجاد مرز میان دو ایرلند شود امکان دست یابی انگلیس به توافق بازرگانی با امریکا پس از ترک اتحادیه اروپا از بین خواهد رفت.
این موضع گیری پلوسی پس از آن شکل گرفت که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سفر اخیر به لندن مدعی شده بود پس از جدایی بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا انگلیس در اولویت نخست برقراری رابطه بازرگانی ویژه با امریکاست.
ایرلند شمالی تنها مرز زمینی انگلیس با اتحادیه اروپاست که مهمترین گره برگزیت نیز بر سر این منطقه ایجاد شده است.
با اینکه بیشتر مردم ایرلند شمالی به ماندن در اتحادیه اروپا رای داده اند و هواداران سلطنت و اتحاد با انگلیس خواهان سرنوشت مشابه انگلیسند اما مخالفان آنان و به ویژه حزب شین فن خواهان جدایی از انگلیس و پیوستن به جمهوری ایرلندند و به ایرلند واحد می اندیشند .
سال 1998 پس از سالها جنگ و خونریزی قراردادی برای ترک مخاصمه به نام جمعه نیک میان دو ایرلند امضا و از جمله مقرر شد میان دو ایرلند مرز جدایی ایجاد نشود و اکنون با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا کارشناسان معتقدند این قرارداد تهدید و امکان بازگشت شرایط خونین گذشته احساس می شود .
ایرلندی ها در امریکا نفوذ بسیاری دارند و شمار زیادی از افراد مشهور در عرصه اقتصاد، فرهنگ و هنر و سیاست از جمله روسای جمهور امریکا ایرلندی الاصل بوده اند که کندی، جکسون، جانسون، هریسون ، روزولت، ویلسون، ترومن، نیکسون، کارتر، رونالد ریگان و بوش از جمله آنان به شمار می روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی