استاندار کرمانشاه از کندی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده انتقاد کرد


استاندار کرمانشاه از کندی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده انتقاد کرد

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با انتقاد از روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق زلزله زده استان از سوی بانک ها، خواستار سرعت بخشیدن به این کار شد و برای مدیران بانک ها زمان تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: کار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی افراد زلزله زده توسط صندوق کارآفرینی امید، بانک توسعه تعاون، پست بانک و بانک کشاورزی انجام می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون صندوق کارآفرینی امید و توسعه تعاون به ترتیب به ۹۰ و ۸۵ درصد تعهدات خود در خصوص پرداخت تسهیلات عمل کرده اند، از عملکرد پست بانک و بخصوص بانک کشاورزی در این خصوص انتقاد کرد و گفت: عملکرد آنها با پرداخت به ترتیب ۶۳ و ۴۶ درصد قابل قبول نیست.

بازوند با بیان اینکه با این روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک کشاورزی نمی توان چندان به اشتغالزایی در مناطق زلزله زده امیدوار بود،گفت: اینکه یک بانک بعد از گذشت حدود ۲ سال از زلزله هنوز نتوانسته به نیمی از تعهدات خود در قبال اشتغالزایی این مناطق عمل کند بسیار بد است.

استاندار کرمانشاه این تعلل در پرداخت تسهیلات را نوعی فرصت سوزی از سوی مدیران دانست و گفت: این دسته از افراد بهتر است به دلیل عملکرد ضعیف خود محاکمه شوند.

وی خطاب به مدیر شعب بانک کشاورزی عنوان کرد: اگر قادر به پرداخت تسهیلات مصوب شده نیستید این موضوع را رسما اعلام کنید تا از طریق مراجع کشوری پیگیری شود.

بازوند همچنین به مدیر بانک کشاورزی استان مهلت داد تا ظرف مدت یک ماه آینده و تا تاریخ ۲۳ شهریور میزان تسهیلات اشتغالزایی پرداختی خود را به ۸۰ درصد برساند.

استاندار کرمانشاه همچنین از مدیران صندوق کارآفرینی امید، توسعه تعاون و پست بانک خواست حداکثر تا پایان مهرماه، به ۱۰۰ درصد تعهد خود عمل و مبلغ مصوب شده را در اختیار افراد زلزله زده برای اشتغالزایی قرار دهند.

وی در پایان گفت: افراد زلزله زده برای ایجاد شغل و گذران زندگی نیاز به این تسهیلات دارند و مدیران بانک ها باید نهایت همکاری را با این افراد داشته باشند.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال گذشته در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

۷۴۵۸/۸۰۶۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان