آتش سوزی جنگل ها و مراتع باشت مهار شد


آتش سوزی جنگل ها و مراتع باشت مهار شد

گچساران - ایرنا - بخشدار بوستان در شهرستان باشت گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه بهره عنا از توابع بخش بوستان مهار شد.

مجید محمدی فر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آتش سوزی که از ساعت ۱۰ بامداد امروز چهارشنبه در جنگلها و مراتع منطقه سخت گذر بهره عنا شروع شد ساعتی پیش مهار شد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سخت جغرافیایی منطقه اعزام نیروهای امدادی به محل آتش سوزی با استفاده از بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد.

بخشدار بوستان از تلاش نیروهای مردمی، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، فرمانداری باشت و سایر افرادی که در مهار این آتش سوزی مشارکت داشتند،قدردانی کرد.

وی توضیح داد: وسعت و عامل این آتش سوزی‌ها پس از برآورد از سوی کارشناسان اعلام می‌شود.

از ابتدای سال جاری تا ابتدای مرداد امسال ۱۵ فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع شهرستان باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است.

به گفته کارشناسان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد عوامل طبیعی مانند صاعقه دلیل اصلی آتش سوزی های اردیبهشت و خرداد امسال با توجه به پوشش غنی گیاهی عرصه های طبیعی مناطق گرمسیری این استان از جمله شهرستان باشت بوده است.

این کارشناسان خطاهای انسانی مانند انداختن ته سیگار را از دیگر عوامل آتش سوزی های امسال در جنگل ها و مراتع این شهرستان اعلام کرده اند.

سطح مراتع و جنگل‌های این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار است که از این میزان ۷۸ هزار هکتار جنگل است.
کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهم‌ترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.
شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

۸۱۴۳/۱۶۶۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو