بانوان به حقوق قانونی خود آشنا نیستند


بانوان به حقوق قانونی خود آشنا نیستند

اندیمشک - ایرنا - مدیر کل امور بانوان استانداری خوزستان گفت:آشنا نبودن بانوان به حقوق قانونی خود سبب بروز مشکلات جدی برای آنها شده و لازم است بانوان نسبت به حقوق خود آگاه شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیده فرانک موسوی عصر چهارشنبه در نشست با جمعی از بانوان اندیمشک یکی از مشکلات بانوان در دادگاه ها را آگاه نبودن آنان نسبت به حقوق خود و قوانین دانست و افزود:قانون در موارد مختلف از زنان حمایت می کند و این حمایت ها باید برای جامعه زنان اطلاع رسانی شود.
وی گفت:مجمع مشورتی زنان در راستای پیگیری مطالبات زنان در سطح استان تشکیل شده است.
موسوی گفت:تقویت سرمایه اجتماعی بانوان از اهداف این پارلمان است و در ۲۷ شهرستان استان این مجمع مشورتی تشکیل شده است.
وی اظهار کرد:در همه جای دنیا روی سرمایه انسانی برنامه ریزی می شود و ما باید سهم ۵۰ درصدی بانوان به عنوان نیروی انسانی را مورد توجه قرار دهیم.
موسوی گفت:کمیته های مجمع مشورتی باید به دنبال ارتقا سطح آموزشی بانوان،پژوهش ، برنامه ریزی و ارائه طرح در حوزه بانوان و رفع چالش های حوزه خانواده باشند.
وی گفت: در مجمع مشورتی بانوان شهرستان ها،ایده ها و برنامه ها باید بررسی و سپس به صورت طرح تصویب و در اختیار مسئولین ارشد شهرستان قرار گیرد.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت زنان افزود:هنوز در زمینه سهم بانوان از مناصب دولتی و مدیریتی به جایگاه مطلوب نرسیده ایم و انتظار می رود از توانمندی بانوان در حوزه مدیریتی بیشتر استفاده شود.در دولت تدبیر و امید این نگرش مثبت نسبت به بانوان وجود دارد و باید تقویت شود.
مدیرکل بانوان استانداری خوزستان افزود:روحیه مطالبه گری در زنان باید بیشتر باشد تا سهم خود از جایگاهها ، حق و حقوق قانونی خود را به دست آورند.
وی در بخش دیگری گفت: اعتبارات حوزه زنان در بخش حوزه اجتماعی تعریف شده و با مشارکت اداره کل امور اجتماعی استانداری برای توسعه فعالیت های بانوان برنامه ریزی شده است.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:توانمند سازی بانوان یکی از مهمترین نکاتی است که مستلزم حضور پررنگ زنان در عرصه های مختلف و تلاش خودشان است.
پیمان جهانگیری افزود: جایگاه زنان در عرصه های مختلف سیاسی،فرهنگی،اجتماعی،علمی و ورزشی قابل قیاس با سال های پیش از انقلاب نیست و امروز زنان جامعه در زمینه های مختلف شایستگی خود رو نشان داده اند.زنان در مدیریت های میانی حضور مناسب دارند و در سطح کلان نیز این حضور بیشتر از سال های قبل شده است.
وی با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه بانوان در شهرستان اندیمشک گفت:برای بهبود زیرساخت های فرهنگی ورزشی زنان در شهرستان گام های خوبی برداشته شد و چندین طرح ورزشی ویژه بانوان افتتاح گردید.
وی افزود:فعالیت گسترده امور بانوان فرمانداری در راستای تقویت توانمندی زنان شهرستان در سال های اخیر موثر بوده است.
جهانگیری اظهار کرد:در شهرستان اندیمشک با همدلی در ابعاد مختلف روند رو به رشدی داشته ایم و مجمع مشورتی زنان می تواند از این پس با ارائه طرح و ایده در این راستا اثرگذار باشد.
وی گفت: از ایده های سازنده زنان و مجمع مشورتی بانوان برای توسعه خدمات به بانوان و رفع مشکلات آنها استفاده خواهد شد.
رئیس کمیسیون بانوان فرمانداری و مشاور فرماندار اندیمشک هم با تشریح خدمات انجام شده گفت: تاکنون دهها برنامه متنوع فرهنگی آموزشی و علمی با هدف حمایت از بانوان ، کارآفرینی و آموزش به بانوان برگزار شده است.
مژگان دالوند گفت: تهیه ۱۴ جهیزیه کامل برای نوعروسان از سوی خانم شهلا سهرابی مدیر صندوق خیریه مریم عذرا از بانوان پرتلاش و دلسوز اندیمشک و برگزاری چندین برنامه فرهنگی با حضور هزاران نفر از بانوان و تلاش گسترده برای خدمات رسانی به بانوان سیل زده مصداق تلاش ستودنی برای قشر زنان است.
وی ابراز امیدواری کرد مجمع مشورتی بانوان با رویکرد حمایت از مطالبات بانوان در شهرستان گام های ارزنده ای بردارد.
به گزارش ایرنا در این جلسه با رای گیری , هشت نفر از ۱۳ کاندید زن به عنوان اعضای اصلی مجمع مشورتی زنان اندیمشک انتخاب شدند.
۷۲۸۱/۶۰۶۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس