تست گرم خط 7مترو با موفقیت صورت گرفت


تست گرم خط 7مترو  با موفقیت صورت گرفت

علی امام گفت: تست گرم خط هفت موفقیت آمیز بود و به زودی ایستگاه مترو بسیج و مهدیه وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: امروز چهارشنبه ٢٣مردادماه، تست گرم خط ٧ مترو تهران در بخش شرقی (حدفاصل ایستگاه مهدیه تا بسیج) با حضور محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) برگزار شد.

محسن پورسیدآقایی در این مراسم گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده بهره برداری آزمایشی از خط ۷ به طول ۸.۵ کیلومتر با دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود خط ۷ به دلیل دعواهای سیاسی تعطیل شد و همچنان ایمنی لازم را ندارد، بیان کرد: ما اهل کار سیاسی نیستیم. مهم این است که به مردم خدمت رسانی کنیم و ایمنی لازم ارائه شود. امروز که تست گرم انجام می‌شود، قطعا ایمنی خط تأمین شده و تجهیزات مورد نیاز نصب شده است. آن چیزی که در برخی موارد مورد سوء تفاهم قرار می‌گیرد این است که آیا هواکش‌های فعلی برای سرفاصله ده دقیقه و دو دقیقه کافی است یا خیر؟ برخی اظهارنظرهای غیرکارشناسی‌ موجب بروز اینگونه سوء تفاهم‌ها می‌شود.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: برای سرفاصله‌ بیش از ۱۰ دقیقه این خط، تمام استانداردهای لازم تأمین شده و بدون داشتن ذره‌ای ناایمنی خط افتتاح می شود. تا زمانی که سرفاصله به دو دقیقه برسد باید تجهیزاتی دیگر نصب شود که قبل از آن همه‌ی اقدامات لازم اجرا خواهد شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه در دوره‌ی جدید مدیریت شهری هزار میلیارد تومان برای خط ۷ هزینه شده است، تصریح کرد: یعنی از زمانی که خط تعطیل شد تا به امروز بیش از این مبلغ هزینه شد. همچنین سه هزار میلیارد تومان دیگر به منظور تکمیل باید برای این خط هزینه شود. تکمیل خط ۶ نیز چهار هزار میلیارد تومان بودجه لازم دارد.

معاون شهردار با بیان اینکه حدود ۴۱۰ متر از خط ۷ در این دوره جمع آوری و مجدد بازسازی شد، گفت: کار بخش‌های مختلفی اعم از سیگنالینگ، نصب تهویه و ... در این دوره انجام شده است.

علی امام نیز در حاشیه این بازدید با بیان این که در مرحله قبل از افتتاح آخرین هماهنگی‌ها انجام شده و قطار با سیگنالینگ فعال در مسیر خط حرکت می‌کند گفت: تست گرم در واقع شبیه سازی شرایط واقعی است تا اگر مشکلاتی باقی مانده باشد در این مرحله نمود پیدا کرده تا بتوانیم قبل از افتتاح مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان این که این تست در نیمه شرقی خط هفت به طول ۸.۵ کیلومتر از ایستگاه بسیج تا مهدیه انجام شد گفت: با افتتاح ایستگاه بسیج کل ۲۲ کیلومتر خط هفت از مبداء بسیج به سمت میدان صنعت بهره‌برداری می‌شود.

امام با بیان این که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده از مهرماه، هر ماه یک ایستگاه افتتاح می‌شود افزود: تا آخر امسال شش ایستگاه دیگر وارد مدار بهره‌برداری شده و مابقی ایستگاه‌های خط هفت در سال آینده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان این که در تلاش هستیم که هیچ ایستگاهی بدون تجهیزات افتتاح نشود اظهار کرد: ۹۴ دستگاه پله برقی برای خطوط چهار و هفت خریداری شده وبه تدریج نصب می‌شود.

امام با اشاره به سیستم نوین مهپاش در هواساز ایستگاه محمدیه گفت: این یک روش نوین برای تهویه بهتر هواست که برای اولین بار در ایستگاه مترو محمدیه استفاده می‌شود.

وی با اشاره به تست گرم موفقیت آمیز خط هفت افزود: به زودی ایستگاه مترو بسیج و مهدیه وارد مدار بهره برداری می‌شوند.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟