نبیل: رییس جمهور با گرفتن 30 میلیون دالر خلیل‌الله فیروزی را رها کرده است


رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرده است که رییس جمهور غنی با گرفتن 30 میلیون دالر از خلیل‌الله فیروزی، وی را از زندان رها کرده است. رحمت‌الله نبیل در تویترش نگاشته است که به اساس اسناد و مدارک موثق، رییس جمهور غنی، خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک را پس از گرفتن 30 میلون...

نبیل: رییس جمهور با گرفتن 30 میلیون دالر خلیل‌الله فیروزی را رها کرده است

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی و یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری ادعا کرده است که رییس جمهور غنی با گرفتن ۳۰ میلیون دالر از خلیل‌الله فیروزی، وی را از زندان رها کرده است.

رحمت‌الله نبیل در تویترش نگاشته است که به اساس اسناد و مدارک موثق، رییس جمهور غنی، خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک را پس از گرفتن ۳۰ میلون دالر به منظور سهم‌گیری در مبارزات انتخاباتی اش، از زندان رها نموده است.

وی همچنان نوشته است که رییس جمهور غنی در قضیه شهرک هوشمند نیز دخیل بوده که عبدالعلی محمدی مشاور حقوقی اش را در پیوند به این قضیه سبکدوش کرد.

این در حالی است که اخیراً خلیل‌الله فیروزی یکی از متهمان اصلی بحران کابل بانک به اساس گزارش هیاتی که از سوی ریاست جمهوری موظف شده بود و به دستور رییس جمهور آزاد شده است.

هیات توظیف شده گزارش داده اند که خلیل‌الله فیروزی در این اواخر به تعهداتش نسبتأ خوب عمل کرده‌است و امکان دارد رفتن وی به خانه در تسریع روند عملی ساختن تعهداتش اثرگذار باشد.

این هیات، وضع صحی خلیل‌الله فیروزی را نگران کننده گزارش داده و گفته‌است که اگر او در زندان درگذرد، حکومت با انتقادهای حقوق بشری روبه‌رو خواهد شد.

رییس‌جمهور، نتیجۀ بررسی‌های هیاتت را قانونی دانسته‌است و هدایت داده است که پیشنهادها را عملی سازند و خلیل‌الله فیروزی را به خانه‌اش انتقال دهد.

خلیل‌الله فیروزی از متهمان اصلی بحران کابل بانک، در اوایل حکومت وحدت ملی آزاد شده بود و اجازه یافته بود تا با سرمایه گذاری و ادامه فعالیت‌های تجارتی اش، قرضه و جریمه هایش را بپردازد، اما بعد از انتقادهای جدی دوباره زندانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم