ابراز نگرانی جامعه پزشکی از طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های پزشکی


ابراز نگرانی جامعه پزشکی از طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های پزشکی

ایلنا نوشت: رییس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به نگرانی جامعه پزشکی و دانشجویی نسبت به طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی، تاکید کرد: افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم، موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

در این نامه آمده است: طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت‌های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران‌ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

در این نامه آمده است:

طرح دو فوریتی افزایش ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی که با زمینه سازی جهت‌دار رسانه‌ای روزهای اخیر در مجلس شورای اسلامی ارائه شد، موجب نگرانی در جامعه پزشکی و دانشجویی شده است.

یقینا طرح مساله کاملا تخصصی و فنی ظرفیت‌های دانشجویی پزشکی بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای آموزش پزشکی از قبیل تعداد اساتید و تعداد تخت های بیمارستان‌های آموزشی و تجهیزات بالینی مورد نیاز، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر به این رشته خطیر خواهد شد.

اینجانب به عنوان مسئول سازمان نظام پزشکی کشور و معلمی که ۳۰ سال تدریس پزشکی را تجربه کرده‌ام با اطمینان عرض می‌کنم که افزایش ظرفیت و پذیرش دانشجوی پزشکی بدون تامین ساختارهای لازم موجب کاهش کیفیت علمی و عملی پزشکی کشور و آسیب بیماران و سقوط سطح سلامت در کشور خواهد شد.

امیدوارم با تدبیر و عنایت ویژه جنابعالی و نمایندگان محترم مجلس و نگرش علمی و کارشناسی در این مقوله مهم، مسیر صلاح و سداد برای آینده سلامت مردم مدنظر و عمل قرار گیرد.

۲۳۵۲۳۷

کد خبر 1289626

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت لیر ترکیه امروز 30 فروردین 1403