روسیه پیروز رقابت تسلیحاتی در برابر آمریکا


کرملین در واکنش به ادعای ترامپ اعلام کرد روسیه در مسابقه توسعه تسلیحات هسته ای جدید در صدر است، نه آمریکا

روسیه پیروز رقابت تسلیحاتی در برابر آمریکا

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رویترز از مسکو، چند روز پس از انفجار در یک پایگاه نظامی در شمال روسیه که موجب افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو شده است، کرملین اعلام کرد روسیه با توسعه تسلیحات راهبردی جدید، در رقابت تسلیحاتی در برابر آمریکا پیروز می شود.
آژانس هسته ای روسیه، «روس اتم» اعلام کرد پنجشنبه گذشته هنگام آزمایش یک موشک بالستیک در یک سکوی دریایی در دریای سفید، نزدیک بندر آرخانگلسک، انفجاری روی داد که در جریان آن پنج نفر کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.
روس اتم کسانی را که در این حادثه جان خود را از دست داده اند، قهرمان خواند و اطمینان داد که روسیه به توسعه تسلیحات جدید ادامه می دهد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود اعلام کرد آمریکا از این انفجار چیزهای زیادی آموخت؛ انفجاری که می توانست هنگام آزمایش یک موشک جدید که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه سال گذشته مدعی آسیب ناپذیری آن در برابر سامانه های دفاع هوایی شده بود، روی دهد.
این موشک با برد نامحدود، 9M730 بوروستنیک نام دارد که در ناتو با کد SSC-X-9 Skyfall نامگذاری شده است. ترامپ در این توئیت مدعی شد آمریکا یک « فناوری مشابه، اما پیشرفته » در اختیار دارد.
کرملین روز سه شنبه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رئیس جمهور آمریکا در این باره، اعلام کرد روسیه است که در مسابقه توسعه تسلیحات هسته ای جدید در صدر است، نه آمریکا.
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: «رئیس جمهور ما (پوتین) مکررا اعلام کرده است که در حال حاضر سطح فناوری روسیه به طور قابل توجهی فراتر از سطح فناوری کشورهای دیگر است و این منحصر به فرد است.»
ولادیمیر پوتین در سخنرانی سالانه خود خطاب به مردم روسیه در سال 2018 اعلام کرده بود این کشور تسلیحات هسته ای شکست ناپذیری از جمله موشک های مجهز به سیستم پیشران هسته ای، پهپادهای زیردریایی هسته ای و تسلیحات لیزری توسعه داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد