اما و اگرها برای رئیس ماندن هاشمی در شورای شهر


اما و اگرها برای رئیس ماندن هاشمی در شورای شهر

قرار است سومین دوره انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران در شهریور برگزار شود. انتقادات زیادی به عملکرد محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران وجود دارد و عده ای به دنبال رایزنی برای تغییر آقای رئیس هستند.

اتاق خبر 24:

بر اساس (ماده 16 ) اصلاحی 6/7/1382 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران ، در اولین جلسـه شـوراهای موضـوع ایـن قـانون بـه دعوت مسئولان واحدهای تقسیمات کشوری مربوط و هیأت رئیسه سنی تشکیل می‌شـود و بعد از آن هیأت رئیسه اصلی شورا شامل رئیس و یک نایب رئیس وحداقل یک منشی انتخاب می‌شوند.

انتخاب رئیس و نایب رئیس به صورت سالیانه و خزانه دار و سخنگوی شورای شهر تهران هر 2 سال یک بار برگزار می‌شود. شورای پنجم از شهریور 96 فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون 2 دوره انتخابات هیات رئیسه شورا برگزار شده و قرار است سومین دوره آن بعد از تعطیلات تابستانه شورای شهر در شهریور برگزار شود.

در 2 دوره قبل محسن هاشمی رئیس، ابراهیم امینی نائب رئیس، زهرا نژاد بهرام و بهاره آروین منشی و علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران بودند.

اما بر اساس شنیده ها انتقاداتی به مدیریت محسن هاشمی وارد است و برخی اعضای شورا می خواهند تغییرات جدی در هیات رئیسه شورای شهر تهران ایجاد کنند و در حال رایزینی در این زمینه هستند.

مسجد جامعی جایگزین هاشمی!

برخی اعلام می کنند که احمد مسجد جامعی که از اعضای قدیمی شورای شهر است و در دوره چهارم شورا هم یک سال رئیس شورای شهر تهران بود قرار است جایگزین محسن هاشمی شود اما خبری از سوی کاندید احتمالی نیست و بر اساس شنیده ها مسجد جامعی سفر است و به جلسه رای گیری هم نمی رسد البته خبرهای بسیار کمرنگی هم از کاندیاتوری الویری شهردار قدیمی تهران برای این پست شنیده می شود اما بسیاری این گزینه را رد می کنند.

هاشمی: برخی به عملکرد هیات رئیسه منتقد هستند

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در این باره گفت: برخی از اعضای شورای شهر انتقاداتی به روش هیات رئیسه فعلی دارند و معتقدند اگر قرار است هیات رئیسه فعلی ابقا شود، نباید به این روش مدیریت شود. برخی از اعضا نیز می‌گفتند می‌خواهیم کاندیدا شویم اما کسی مطرح نکرد که برای کدام سمت قصد کاندیدا شدن دارد.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است انتخابات هیات رئیسه برگزار شود، یک جلسه هم‌اندیشی در این باره یک روز قبل از برگزاری انتخابات برگزار کنیم.

نژاد بهرام سخنگو شدنش را رد کرد

شنیده شده زهرا نژاد بهرام که در حال حاضر منشی هیات رئیسه شورای شهر تهران است ،قرار است کاندید سمت سخنگوی شورای شهر تهران شود.

زهرا نژاد بهرام این موضوع را رد کرد و گفت من قصد ندارم سخنگوی شورای شهر تهران شوم. وی ادامه داد که انتخابات اعضای هیئت رئیسه شورا جزء اختیارات به حق اعضای شورای شهر تهران است.

به گفته اعضای شورای شهر تهران می‌توانند نسبت به اعضای هیئت رئیسه شورا و عملکرد آن‌ها انتقاداتی داشته باشند، به همین دلیل قانون این اختیار را به آن‌ها داده که اعضای هیئت رئیسه را به صورت سالیانه انتخاب کنند.

ورود فراهانی به هیات رئیسه شورای شهر

تاکنون اعضای شورای شهر برای پست های هیات رئیسه اعلام آمادگی نکرده اند و فقط گانه زنی ها ادامه دارد و برخی اعلام می کند مجید فراهانی قصد ورود به هیات رئیسه دارد که البته تماس های زیادی با آقای فراهانی داشته ایم اما پاسخی دریافت نکردیم.

اعطا: هیچ یک از اعضا اعلام کاندیداتوری قطعی اعلام نکردند

بر اساس شنیده ها برخی اعضای شورای شهر تمایلی به تغییر در هیات رئیسه شورای شهر تهران را ندارند و علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در این باره می گوید: براساس آئین نامه شورای شهر، انتخابات هر ساله می بایست برگزار شود اما در مورد سخنگو انتخابات هر دو سال یکبار است اما تاکنون هیچ یک از اعضا اعلام کاندیداتوری قطعی برای مسوولیت‌های مشخصی نکرده‌اند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه دو سناریو در مورد انتخابات هیات رئیسه مطرح است که هنوز در مورد آن به جمع بندی نرسیدیم، گفت: در جلسه هم اندیشی اخیر شورای شهر،‌برخی از اعضای شورای شهر معتقدند که از آنجایی که هیات رئیسه فعلی دارای تجربه اداره شورا در دو سال گذشته هستند، همین ترکیب در هیات رئیسه باقی بمانند اما برخی دیگر از اعضا نیز عنوان کردند همکاران جدیدی با ایده‌های جدید وارد هیات رییسه شوند.

اعطا با بیان اینکه هنوز هیچ یک از اعضای شورا کاندیداتوری قطعی خود را در انتخابات هیات رئیسه برای مسوولیت مشخصی اعلام نکرده‌اند،گفت: البته با نزدیک شدن به زمان انتخابات ممکن است اعلام آمادگی کنند.

انتقاداتی از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران به عملکرد رئیس شورا وجود دارد و معتقدند که رئیس با جدیت موضوعات را پیگیری نمی‌کند.

خداکرمی: برخی می گویند هاشمی باید جدیت بیشتری داشته باشد

ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در این باره گفت: هر یکسال یکبار هیأت رئیسه انتخاب می‌شود و این دوره هم به روال قبل است، رایزنی خاصی صورت نگرفته است که کسی جای کسی بنشیند، البته برخی دوستان برای برخی سمت‌ها اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: البته حق اعضای شوراست که بخواهند کاندید شوند و مشکلی در این باره وجود ندارد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص احتمال تغییر رئیس شورای شهر تهران گفت: بعید می‌دانم که آقای هاشمی رئیس نباشد. هاشمی با متانت در این دو سال شورا را اداره کرده است، البته برخی نقدهایی به عملکرد وی دارند و انتظار دارند که آقای هاشمی با اقتدار بیشتری عمل کند و در مورد مسائل شهرداری پیگیری‌های جدی‌تری صورت گیرد.

وی به برخی از پرونده‌های شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: باید این پرونده‌ها سریع‌تر در دستورکار قرار گیرد و همچنین رئیس شورا برای رسیدگی در برخی امور سرعت گیرد.

به گفته خداکرمی، اعضای شورای شهر، ریاست هاشمی را قبول دارند و تعاملات خوبی وجود دارد، بعید می‌دانم که تغییرات عمده‌ای رخ دهد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در خصوص تغییر در نائب‌رئیسی شورای شهر تهران، گفت: هر زمان که آقای هاشمی حضور ندارند، آقای امینی جلسه را اداره کرده و به خوبی هم از عهده این کار برآمده است. به هر حال شاید مسائلی وجود داشته باشد که ایشان نخواهد این موضوع را ادامه دهد و یا برخی از افراد بخواهند وارد هیأت رئیسه شوند.

وی تأکید کرد که ترکیب فعلی هیأت رئیسه، پتانسیل این را دارد که همچنان به کار خود ادامه دهد.

خداکرمی تأکید کرد که برای هیچ جایگاهی هیأت رئیسه کاندید نمی‌شود.

خلیل آبادی: تغییرات جدی نیست

البته برخی اعضای شورای شهر تهران معتقدند که تغییرات جدی نخواهد بود و شاید برخی افراد جابه جا شوند.حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: احتمالا تغییرات خیلی جدی نباشد و مثل بقیه دوره‌ها برگزار شود، البته باز هم به رأی اعضا بستگی دارد.

وی در خصوص تغییر در ترکیب هیأت رئیسه گفت: تاکنون جلسه‌ای در این باره نداشته‌ایم و قرار است اولین جلسه هم‌اندیشی بعد از تعطیلات برگزار و روز بعد از آن هم انتخابات برگزار شود.

وی در خصوص عملکرد هیأت رئیسه در دو سال گذشته گفت:‌ انتقاداتی به عملکرد هیأت رئیسه وجود دارد ولی جدی نیست و باز هم تأکید می‌کنم شاید تغییر عمده‌ای رخ ندهد و تغییرات تعاملی باشد.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه در دوره های قبل انسجام بیشتری بین اعضای شورای شهر تهران در این باره بود ولی در این دوره موضوعات مختلفی مطرح می شود و برخی به عملکرد هیات رئیسه منتقد هستند و می گویند اگر تغییرات صورت گیرد شاید بتوان کارهای بهتری در شهر انجام داد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام