خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل چهارشنبه 23 مردادماه را گزارش می دهد.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل چهارشنبه 23 مردادماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

پاکستان خواستار جلسه فوری شورای امنیت در مورد کشمیر شد

وزیر خارجه پاکستان از رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست کرده تا با تشکیل جلسه فوری این نهاد، به اقدام هند در لغو وضعیت ویژه کشمیر رسیدگی شود.

ولادیمیر زیلینسکی رئیس جمهور اوکراین در حکمی اعلام کرده: به مخالفان سیاسی روسیه که تحت تعقیب دستگاه قضایی این کشور هستند، شهروندی اوکراین داده می شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهار نظری گفته است: جامعه اطلاعاتی آمریکا تصدیق کرده که چین نیروهای نظامی خود را به مرز مشترک با هنگ کنگ فرستاده است.

رودی جولیانی در اظهاراتی گفت: مرگ اپستین ممکن بوده بر اثر خودکشی باشد اما در عین حال این احتمال هست که زندانیان دیگر که از منحرفان و یا زندانیان همکاری‌ کننده با مقامات خوششان نمی‌ آمده او را کشته باشند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در فرمانی، اعمال تعرفه بر برخی کالاهای چینی نظیر گوشی های تلفن همراه، لپ تاپ و دیگر کالاهای مصرفی را به تعویق انداخت.

تصاویر جدیدی از تجمع ادوات نظامی چین در نزدیکی مرز مشترک با هنگ کنگ منتشر شده است. برخی ناظران بر این باورند که این ادوات نظامی به دنبال مقابله با تظاهرات اعتراضی هنگ کنگ هستند.

فرماندار کشمیر در اظهار نظری گفته است: محدودیت های اجرا شده در منطقه کشمیر هند از روز پنجشنبه هفته جاری، لغو خواهند شد. با این حال، ارتباطات تلفنی و اینترنتی این منطقه با جهان خارج همچنان قطع خواهد بود.

رییس جمهور آمریکا گفت: اگر مجبور شویم، از سازمان تجارت جهانی خارج خواهیم شد.

به موجب توافق اولیه بین دو شرکت، آرامکو، پالایشگاه ریلاینس در ساحل غربی هند را روزانه به نیم میلیون بشکه نفت مجهز می‌ کند.

ارتش یمن در عملیاتی موفق شد شماری از عناصر مزدور سعودی را به هلاکت برساند.

رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی گفت: ما دیگر به نفت و گاز خاورمیانه نیازی نداریم. به همین خاطر هم هست که ما نه فقط استقلال انرژی می‌ خواهیم، بلکه ما دنبال تسلط آمریکا بر بازار انرژی هستیم.

نقش محوری عراق در حل بحران نفتکش‌ ها میان ایران و انگلیس

یک منبع عراقی اعلام کرد: عراق در حل بحران نفتکش‌ ها میان ایران و انگلیس نقشی محوری ایفا کرده است و هم چنین نخست‌ وزیر پیام لندن را برای تهران منتقل کرد.