واعظی: مردم بدانند که در این شرایط سخت خدمتگزاران کشور شبانه روز تلاش می کنند که فشارها بر مردم کاهش یابد


واعظی: مردم بدانند که در این شرایط سخت خدمتگزاران کشور شبانه روز تلاش می کنند که فشارها بر مردم کاهش یابد

شفقنا- رییس دفتر رییس جمهور درخصوص معرفی گزینه مد نظر دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به آماده شدن مقدمات بازگشایی مدارس، در چند هفته گذشته بررسی گزینه های مختلف انجام شده و گزینه نهایی از میان 5 الی شش نفر کنونی، تا نیمه اول شهریور ماه قطعی خواهد شد. به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه […]

واعظی: مردم بدانند که در این شرایط سخت خدمتگزاران کشور شبانه روز تلاش می کنند که فشارها بر مردم کاهش یابد

شفقنا- رییس دفتر رییس جمهور درخصوص معرفی گزینه مد نظر دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، گفت: با توجه به آماده شدن مقدمات بازگشایی مدارس، در چند هفته گذشته بررسی گزینه های مختلف انجام شده و گزینه نهایی از میان ۵ الی شش نفر کنونی، تا نیمه اول شهریور ماه قطعی خواهد شد.

به گزارش شفقنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر محمود واعظی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و طی گفت و گو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درخصوص آخرین وضعیت نفتکش ایرانی توقیف شده در جبل الطارق، گفت: از روزی که این اتفاق افتاد، وزارت امور خارجه تلاش های گسترده ای را در دستور کار قرار داد و روند مذاکرات به خوبی در حال انجام است و امیدوارم نتیجه حاصل از آن چیزی باشد که ما دنبال آن هستیم.

از رییس دفتر رییس جمهور درخصوص موضع دولت ایران درمورد تحولات منطقه کشمیر سوال شد که در پاسخ گفت: موضع همیشگی ما این بوده که تلاش کنیم مسلمانان جهان در هرجایی که زندگی می کنند از همه حقوق خود برخوردار باشند و این موضع حمایتی ما است.

دکتر واعظی تاکید کرد: با توجه به اینکه کشمیر یک موضوع اختلافی بین هند و پاکستان است و ما با هر دو کشور روابط خوبی داریم ، همواره طرفین را به خویشتن داری توصیه کرده ایم و اینکه برخورد آنها بویژه هند، با مسلمانان کشمیر از موضع احترام و رعایت حقوق آنها باشد و امیدواریم تنش ایجاد شده به سرعت برطرف شود.

رییس دفتر رییس جمهور در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات اخیر ایران و اروپا و گام سوم برای کاهش تعهدات برجامی گفت: از یک ماه گذشته مذاکرات با اروپا جدی تر شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون مشترک برجام با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه و برنامه ریزی برای برگزاری جلسه ای در سطح وزیران امور خارجه در آینده، گفت:در کنار مذاکرات جمعی، شاهد این بودیم که مقامات کشورهای مختلف با ما مذاکراتی داشته اند برای اینکه بتوانیم به یک چارچوبی برسیم و در میان این کشورها، رئیس جمهور فرانسه بیشتر از بقیه فعالیت داشته است.

دکتر واعظی با ابراز امیدواری به اینکه با تداوم مذاکرات بتوانیم آنچه منافع مردم و کشور در برجام تعریف شده را محقق کنیم ، گفت: تردیدی نیست اگر در مذاکرات با اروپایی ها به جمع بندی نرسیم ، گام سوم کاهش تعهدات را محکم برخواهیم داشت.

رییس دفتر رییس جمهور درخصوص سفر دکتر روحانی به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و احتمال ایجاد محدودیت برای ایشان در این سفر از سوی آمریکایی ها، گفت: درحال برنامه ریزی مقدمات هستیم، چیزی درمورد اعمال محدودیت برای رئیس جمهور در این سفر نشنیده ام.

دکتر واعظی خاطرنشان کرد: درمورد محدودیت های اعمال شده برای دکتر ظریف نیز این جزو حقوق کشورها بویژه وزیران امور خارجه است که بتوانند در جلسات مهم سازمان ملل از جمله مجمع عمومی شرکت کنند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: در این زمینه دکتر تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل نامه اعتراض خود را به دبیرکل سازمان ملل ارائه و خواستار پیگیری جدی موضوع شده است.

خبرنگاری از رییس دفتر رییس جمهور درخصوص نظر دولت درمورد موضوع رفراندوم و مراجعه به آرای عمومی سوال کرد که وی در پاسخ گفت: مسئله رفراندوم، موضوعی است که در قانون اساسی به صراحت بیان شده و چیز بدی نیست.

دکتر واعظی با بیان اینکه در گذشته نیز در کشور رفراندوم برگزار شده است، گفت: مهم این است که در این رابطه مسیری که قانون مشخص کرده، طی شود و همه بخش های ذیربط، از جمله مجلس و دولت نیز روی آن توافق داشته باشند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه هر آنچه در ۴۰ سال گذشته در کشور داشته ایم نشات گرفته از رای و اعتبار مردمی بوده است،گفت: اصل رفراندوم چیز بدی نیست اما اینکه هر کسی بخواهد سلیقه خود را به قانون اساسی و رفراندوم ربط دهد، بحث دیگری است.

دکتر واعظی افزود: در این شرایط که با فشارها و تحریم های سخت دشمنان مواجه ایم، همه قوا، نهادها و دستگاه ها وظیفه دارند که گام هایشان در جهت انسجام و همبستگی بیشتر و صمیمیت بین افراد باشد.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه، آنچه دشمن را ناامید کرده و توطئه های دشمنان را خنثی می کند، همبستگی و انسجام در داخل کشوراست، گفت: خوشبختانه با وحدت و همبستگی کنونی ، شاهد یک آرامش نسبی در چند ماه گذشته در کشور هستیم که موجب تغییر رفتار و نگرش دشمنان نسبت به ما شده است.

دکتر واعظی تاکید کرد: آرامش بوجود آمده را نباید به دست خودمان به هم بزنیم بویژه که امسال انتخابات مهمی را در پیش داریم و همه باید با کنترل گفتار و رفتار خود برای حفظ این آرامش در کشور تلاش کنیم.

مسائل مطرح شده درمورد فاجعه منا و ادعای نادیده گرفتن حق ایران در مذاکرات با سعودی ها از سوی برادر یکی از شهدای این حادثه از دیگر سوالات مطرح شده از رئیس دفتر رئیس جمهور بود که دکتر واعظی در پاسخ این اظهارات را نادرست خواند.

دکتر واعظی با بیان اینکه از طرف دولت و به طور مشخص وزارت امور خارجه در این مذاکرات نماینده ای حضور نداشته است، گفت: صدا و سیما باید توجه بیشتری کرده و آنتن زنده را در اختیار هر کسی قرار ندهد که بدون اطلاع و سند و مدرک، مطالب نادرستی را مطرح کند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان اینکه وزارت خانه های مختلف در راستای وظایف و ماموریت های خود مذاکراتی انجام می دهند، گفت: سازمان حج و زیارت و وزارت ارشاد هم درمورد موضوع حج ماموریتی داشته و مذاکراتی انجام داده اند و مسئولان ذیربط نیز تاکید داشته اند که موضوع مطرح شده درست نبوده و موضوع منا در مذاکرات به صورت جدی پیگیری شده است.

دکتر واعظی درخصوص تخریب وزیرامور خارجه به بهانه های مختلف، گفت: همیشه گروهی مخالف دولت بوده اند که با بخش هایی که عملکرد موفقی دارند مخالفت می کنند، پرونده دکتر ظریف روشن است، ایشان توفیقات فراوانی از جمله برجام ، روابط با کشورهای همسایه و اروپا و برقراری روابط سیاسی با دنیا در شرایط سخت تحریم داشته اند.

رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: کسانی که با اهداف انتخاباتی دولت را مورد هجمه قرار می دهند، طبیعی است که وزیران شاخص را بزنند، دکتر ظریف نیز یکی از وزیران شاخص است.

تاثیر افتتاح کریدور شمال – جنوب بر روابط ایران و روسیه و کاهش آثار تحریم ها دیگر سوال مطرح از رئیس دفتر رئیس جمهور بود که وی در پاسخ گفت:به طور قطع روابط ایران و همسایگان، مهم و کلیدی است و در همه دولت ها بویژه دولت دکتر روحانی ، روابط با همسایگان در همه زمینه ها اولویت بوده است.

دکتر واعظی روابط با روسیه را راهبردی خواند و افزود: کریدور شمال – جنوب می تواند به روابط دو کشور در همه زمینه ها از جمله توسعه واردات و صادرات تحکیم بخشد و کشورهای دیگر از هند گرفته تا اروپا نیز می توانند از این کریدور استفاده کنند و نقش تسهیل کننده برای بسیاری از کشورها ایفا می کند.

وی با اشاره به اتصال خط آهن آستارای اذربایجان به آستارای ایران که به افزایش ۵ برابری جابجایی بار منجر شده، گفت: با سرعت گرفتن عملیات احداث خط آهن رشت- آستارا و متصل شدن خط آهن ایران به خط آهن سراسری آذربایجان ، روسیه و اروپا، شاهد یک تحول بزرگ خواهیم بود.

رییس دفتر رییس جمهور تاکید کرد: هر چقدر روابط ما با همسایگان نزدیک تر و گسترده تر شود، واردات و صادرات کشور رونق بیشتری می یابد.

خبرنگاری با اشاره به اینکه در آستانه هفته دولت قرار داریم، از اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای تحقق شعار سال ( رونق تولید) سوال کرد که دکتر واعظی در پاسخ تاکید کرد: دولت برای رونق تولید از همه امکانات خود استفاده کرده است.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: رئیس جمهور و اعضای دولت در ابتدای سال از رهبر معظم انقلاب بخاطر انتخاب بهترین شعار ممکن برای امسال ( رونق تولید) قدردانی کرد زیرا اعتقاد دولت این است که وقتی در تحریم هستیم باید روی پای خود بیاستیم و تولید را افزایش دهیم .

دکتر واعظی افزود: وقتی دشمن برای ضربه به اقتصاد کشورمان تلاش می کند باید تولید را افزایش دهیم و اگر بخواهیم در اقتصاد خودکفا شویم این کار از تولید آغاز می شود و دولت برای افزایش تولید و رونق اقتصادی کشور همه تلاش خود را انجام می دهد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در همین رابطه به جلسات متعدد خود با روسای بانکها اشاره کرد و افزود: از بانک ها خواسته ایم که نقدینگی خود را در اختیار بخش تولید قرار دهند تا تولید داخلی رونق بگیرد.

دکتر واعظی با اشاره به تحریم های سخت و فشار اقتصادی بی سابقه به کشور از سوی دشمنان، خاطرنشان کرد: برغم این فشارها و شرایط جنگ اقتصادی، با تلاش های انجام شده شاهد این هستیم که وضعیت در تولید، صنعت و صادرات بهتر شده و همه اینها نتیجه آرامش کشور در این چند ماهه است.

وی با بیان اینکه نمره عملکرد را مردم باید به دولتمردان بدهند، تاکید کرد: مردم بدانند که در این شرایط سخت خدمتگزاران کشور شبانه روز تلاش می کنند که فشارها بر مردم کاهش یابد، تولید افزایش یافته و زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟