اعلام جزییات سومین جشنواره آواهای تنبور و موسیقی مقامی مناطق کردنشین


اعلام جزییات سومین جشنواره آواهای تنبور و موسیقی مقامی مناطق کردنشین

اسامی راه‌یافتگان سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مقامی مناطق کردنشین اعلام شد.

اسامی راه‌یافتگان سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مقامی مناطق کردنشین اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سومین جشنواره کهن آواهای تنبور و موسیقی مقامی مناطق کردنشین، طی روزهای 31 مرداد و یکم شهریورماه در روستای بانزلان از توابع شهرستان دالاهو واقع در استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

این رویداد فرهنگی هنری که به ساز تنبور و موسیقی مقامی مربوط به آن اختصاص دارد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و همیاری اداره ارشاد شهرستان دالاهو، همچنین خانه تنبور و اساتید برجسته موسیقی مقامی در دو بخش گروه‌نوازی و تک‌نوازی با هدف حفظ و اشاعه موسیقی مقامی و کردی، شناسایی استعدادهای جوان و حمایت و قدرشناسی ازتلاش‌های موثر هنرمندان برگزار می‌شود.

دو بخش تک‌نوازی و گروه‌نوازی جشنواره کهن آواهای تنبور شامل تکنوازی تنبور و مقام‌خوانی مقامات تنبور، سازهای کردی (شمشال، دوزله، نرمه نای، سورنا) و گروه‌نوازی تنبور و گروه نوازی کردی است.

لازم به ذکر است، شرکت‌کنندگان در رده‌های سنی «الف»، «ب»، «پ»، و «ج» تقسیم‌بندی شده‌اند که خردسالان تا پایان ده سالگی جزو رده «الف: محسوب می‌شوند و شرکت کنندگان 10 تا 15 ساله در رده سنی «ب» با یکدیگر رقابت می‌کنند و رده سنی «پ» نوازندگان 16 تا 21 سال هستند. گروه سنی «ج» نیز شرکت‌کنندگان 22 تا 27 سال را در بر می‌گیرد که متقاضیان شرکت در بخش مقام‌خوانیِ این گروه سنی از 22 سال تا 30 سالگی رده‌بندی شده‌اند.

همچنین اسامی شرکت‌کنندگان بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی، هنری اعلام شده‌ است. برای دیدن اسامی و اطلاع از قوانین جشنواره فایل ذیل را دانلود کنید؛

دانلود فایل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...