پیام های هشدار سه بعدی برای رانندگان توسعه می یابد


پیام های هشدار سه بعدی برای رانندگان توسعه می یابد

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از پرس اسوسیشن، شرکت آلمانی بوش قصد دارد هشدارهای 3بعدی را برای رانندگان ارائه کند که ناگهان جلوی چشمان آنها ظاهر می شود. این شرکت آلمانی مشغول آزمایش فناوری 3D برای خودروها است. این بدان معنا است که نیازی نیست راننده عینک بزند تا افکت هایی را به طور واقعی ببیند. همچنین نیازی به نگاه کردن به...

به گزارش واحد علم و فناوری خبرگزاری صبح اقتصاد به نقل از پرس اسوسیشن، شرکت آلمانی بوش قصد دارد هشدارهای ۳بعدی را برای رانندگان ارائه کند که ناگهان جلوی چشمان آنها ظاهر می شود.

این شرکت آلمانی مشغول آزمایش فناوری ۳D برای خودروها است. این بدان معنا است که نیازی نیست راننده عینک بزند تا افکت هایی را به طور واقعی ببیند. همچنین نیازی به نگاه کردن به سمت خاصی نیست.

محققان معتقدند نمایشگرهای ۳بعدی اطلاعات بصری را سریع تر برای رانندگان فراهم می کنند و به این ترتیب ایمنی در جاده ها افزایش می یابد.

استفن برنز مدیر بخش مولتی مدیای خودرو در شرکت بوش می گوید: ایجاد عمق میدان دید در نمایشگر به راننده اجازه می دهد تا اطلاعات بصری را خواه از سیستم کمک راننده یا پیام هشدار ترافیک را سریع تر دریابد. پیام های هشداری که از نمایشگر بیرون می جهند بسیار واضح هستند.

با توسعه چنین فناوری می توان تصاویر واقع گرایانه تری از دوربین عقبی خودرو را به راننده منتقل کرد. این دوربین ها موانع احتمالی را به راننده نشان می دهند.

علاوه برآن این سیستم مسیریابی را تسهیل می کند. برنز در این باره می افزاید: نمایشگرها به سیستم هایی فعال تبدیل شده اند و نیازهای هر راننده را بهتر درک می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس