ارائه بیش از 65 هزار خدمت پزشکی درمانی به حجاج ایرانی در ایام تشریق


ارائه بیش از 65 هزار خدمت پزشکی درمانی به حجاج ایرانی در ایام تشریق

حلی‌ساز با اعلام ارائه بیش از 65 هزار و 539 خدمات پزشکی، درمانی و امدادی در ایام تشریق به حجاج ایرانی، گفت: پزشکان متخصص در این ایام به صورت 24 ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها حضور داشتند.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: «محمدتقی حلی ساز» با اعلام ارائه بیش از 65 هزار و 539 مورد خدمات پزشکی، درمانی و امدادی به حجاج ایرانی در ایام تشریق، اظهار کرد: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و 16 درمانگاه به خوبی در ایام تشریق (هفتم تا 11 ذی الحجه) انجام گرفت و 485 زائر نیز در بخش های اورژانس عرفات و منا بستری موقت و از خدمات درمانی بهرمند شدند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق به صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه ها و بیمارستان ها در بخش های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک، چشم در خدمت حجاج ایرانی بودند .

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی 21 و 823 زائر در درمانگاه ها و مکتب ها توسط پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده اند .

حلی ساز اضافه کرد: بیش از 10 هزار و 976 ویزیت تخصصی توسط پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و 373 مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده اند.

حلی ساز ابراز کرد: 10 هزار و 769 مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم سرم تراپی، گچ گیری، بخیه و همین طور بیش از 199 ماموریت واحد امداد و انتقال بیمارستان برای انتقال بیماران و درخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته ایم .

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به فعالیت داروخانه در عرفات و منا اشاره کرد و گفت: بیش از 11 هزار و 236 نسخه در بیمارستان و 9 هزار و 666 نسخه در درمانگاه ها پذیرش شده و وضعیت همه حجاج ایرانی رضایت بخش است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟