ممنوع شدن فروش همبرگر گاو در دانشگاه لندن


تحقیقات نشان می دهد تولید گوشت گاو 10 برابر تولید دیگر انواع گوشت به محیط زیست زیان می‌رساند

ممنوع شدن فروش همبرگر  گاو در دانشگاه لندنبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن ، مسئولان دانشگاه گلدزمیتس (Goldsmiths ) در لندن اعلام کردند به منظور حفظ محیط زیست ، فروش همبرگر گوشت گوساله را در این دانشگاه ممنوع می کنند.
مسئولان این دانشگاه افزودند علاوه بر ممنوعیت فروش همبرگر گوشت قرمز، برای حفظ محیط زیست و پیشگیری از گرم شدن کره زمین، بر هر بطری پلاستیکی آب و نیز لیوان های پلاستیکی یک بار مصرف نیز 10 پنس مالیات وضع می کنند.
این مسئولان دانشگاهی می گویند قصد دارند تا سال 2025 میلادی تولید کربن در محیط های این دانشگاه را قطع کنند زیرا به نظرشان وضعیت اضطراری در آب و هوای زمین با حرف و سخنرانی بهبود نمی یابد.
دیلی میرور به نقل از اتحادیه ملی دامداران انگلیس این اقدام را ساده لوحانه دانست و نوشت باید میان محصولات گاوی در این کشور و دیگر نقاط تفاوت قائل شد اما اتحادیه دانشجویان دانشگاه گلدزمیتس از کاهش میزان تولید کربن در این دانشگاه استقبال کرد.
مسئولان این دانشگاه همچنین اعلام کردند افزودن بر سلول های خورشیدی به منظور تولید برق از انرژی خورشیدی را در دستور کار قرار داده اند تا این دانشگاه گام های بیشتری درجهت کاهش تولید کربن بردارد.
تحقیقات نشان می دهد تولید گوشت گاو 10 برابر تولید دیگر انواع گوشت به محیط زیست زیان می‌رساند. تحقیقات دانشمندان همچنین نشان می دهد برای تولید یک کیلوگرم گوشت گاو حدود 15 هزار و 500 لیتر آب مصرف و 35 کیلوگرم دی‌اکسیدکربن تولید می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403