ثبت دومین پتنت اختراع محققان آذربایجان‌غربی در موسسه USPattent آمریکا


ثبت دومین پتنت اختراع محققان آذربایجان‌غربی در موسسه USPattent آمریکا

سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از ثبت دومین پتنت اختراع محققان استان در موسسه USPattent آمریکا خبرداد و گفت: این دو پتنت در زمینه الکترونیک و مهندسی پزشکی ثبت شده است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، علی‌محمد نوبخت سرپرست پارک علم و فناوری استان در جمع خبرنگاران با اشاره راه‌اندازی مجمع خیرین فناور استان در راستای فرهنگ حمایت از محققین و مخترعین اظهار داشت: امروز در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در استان ۲۴ شرکت فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۲ شرکت در پارک علم و فن آوری استان در ارومیه مستقر هستند.

وی افزود: محقیقن و مخترعین استان ۲ ثبت اختراع در موسسه آمریکایی USPattent ثبت کرده‌اند و پتنت آنها در اختیار محققین و مخترعین آذربایجان‌غربی است ضمن اینکه این ۲ پتنت در زمینه الکترونیک و مهندسی پزشکی است.

وی ادامه داد: دومین پتنت چندی پیش در زمینه دستگاه پلاسما در حوزه پزشکی است که توسط آقای حامد نیک مرام به ثبت رسیده است.

سرپرست پارک علم‌وفناوری آذربایجان‌غربی افزود: پارک علم و فناوری امکان دخالت در زمینه مدیریتی یا سیاست‌های مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ندارد با این حال در کنار فراهم آوردن مجوزها، معافیت‌ها و مشاوره‌های حقوقی رایگان برای شرکت ها و مراکز رشد، تسهیلات بانکی و حمایت مالی نیز ارائه می‌دهد.

نوبخت گفت: پارک علم و فناوری استان در راستای حمایت از بانوان، اقدام به برگزاری رویدادهای کارآفرینی بانوان کارآفرین می‌کند و بنا دارد هر ساله ۴ رویداد برگزار کند تا زمینه ایجاد فرهنگ کارآفرینی از منازل را فراهم آورد.

۴۶

کد خبر 1289563

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر