مقام روسی: مهارت ظریف در دیپلماسی آمریکا را وادار به تحریم وی کرد


مقام روسی: مهارت ظریف در دیپلماسی آمریکا را وادار به تحریم وی کرد

شفقنا- رییس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه اعلام کرد: مهارت و توانایی دیپلماتیک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آمریکا را وادار به تحریم وی کرد. ولادیمیر باتیوک روز چهارشنبه در مسکو اظهار داشت: در مهارت های دیپلماتیک محمد جواد ظریف که از برجسته ترین وزیران خارجه در سطح […]

مقام روسی: مهارت ظریف در دیپلماسی آمریکا را وادار به تحریم وی کرد

شفقنا- رییس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه اعلام کرد: مهارت و توانایی دیپلماتیک محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آمریکا را وادار به تحریم وی کرد.

ولادیمیر باتیوک روز چهارشنبه در مسکو اظهار داشت: در مهارت های دیپلماتیک محمد جواد ظریف که از برجسته ترین وزیران خارجه در سطح بین المللی است، شکی نیست چرا که ما دیدیم او توانسته در مذاکرات هسته ای ضمن رسیدن به نتیجه به خوبی از منافع کشور خویش دفاع کند.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا، کارشناس روس معتقد است که انتقادات از ظریف در مذاکرات پیرامون برجام غیرمنصفانه است زیرا کافی است به وضعیت ایران در یک سال پیش از امضای برجام و پس از این رویداد نگاهی انداخت.

وی ادامه داد: ایران در آن زمان بر اثر عوامل مختلف ازجمله ضعف دیپلماتیک تحت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرار داشت که امکان اقدامات در عرصه های مختلف را از دولتمردان این کشور گرفته بود.

ایران پیش از برجام در انزوا بود
رئیس مرکز تحقیقات ابعاد منطقه ای سیاست های نظامی آمریکا در انستیتو کانادا و آمریکا روسیه گفت: ایران پیش از برجام در انزوای کامل بین المللی قرار داشت اما امروز این کشور توانسته است با اجرای دیپلماسی پویا حتی در شرایط فشارهای حداکثری آمریکا، در صحنه بین المللی حضور فعال داشته باشد.
وی افزود: آنچه که ظریف در دوره پس از خروج آمریکا از برجام کرد منجر به انزوا واشنگتن حتی در میان متحدان خود شد.
کارشناس روس ادامه داد: به همین دلیل آمریکا برای خروج از این وضعیت به کمک انگلیس متحد اصلی خود فکر می کند و شاهد هستیم که چگونه لندن برای کسب منافع بیشتر از جمله در خروج از اتحادیه اروپا، جنگ نفتکش ها علیه ایران را راه انداخته و کشتی حامل سوخت این کشور را در جبل الطارق توقیف کرده است.

آمریکا خواهان کاهش فعالیت های ظریف است
باتیوک در ادامه مصاحبه افزود: ظریف مانع اجرای نقشه های آمریکا در خاورمیانه علیه ایران می شود و ابتکاری که برای بهبودی روابط ایران با کشورهای عربی خلیج فارس پیشنهاد کرده است به مزاج دولتمردان واشنگتن خوش نمی آید.
وی ادامه داد: آمریکا در شرایط کنونی می خواهد حداکثر تنش را پیرامون ایران بوجود آورد تا بتواند این کشور را در عرصه بین المللی منزوی و شرایط خود را بر ایران تحمیل کند.
کارشناس روس گفت: روسیه در این شرایط حساس در کنار ایران قرار گرفته و از ظرفیت های دیپلماتیک خود برای کمک به تهران برای مقابله با فشارهای آمریکا استفاده می کند و طرح امنیتی خلیج فارس نیز که به تازگی از سوی مسکو ارائه شد در این راستا مطرح شده است که در صورت اجرا از تنش ها خواهد کاست و به تامین ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه کمک می کند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته