فرماندار لارستان خواستار اجرای خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی شد


فرماندار لارستان خواستار اجرای خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی شد

شیراز-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان خواستار اجرای خط دوم انتقال آب از سد سلمان فارسی به این شهرستان و ارتقا و افزایش تصفیه خانه این سد شد.

جلیل حسنی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات آب شهرستان لارستان گفت: اجرای خط دوم آبرسانی از سد سلمان فارسی برای بهره‌مندی بخش های جویم، بنارویه، بیرم، صحرای باغ و بخشی از دهستان ها و روستاهای بخش اوز و مرکزی است.
وی همچنین خواستار ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه فاز یک سد سلمان فارسی، تامین آب پایدار جهت روستاهای تابعه، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع آب روستاها، به طول ۳۰۰ کیلومتر، احداث چهار هزار متر مکعب مخزن آب جهت ۹ روستا، تامین اعتبار برای خدمات آبرسانی به ۱۶ روستا ، ساخت مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب جهت شهرلار و ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی آب برای شهر لطیفی شد.
تعویض خط انتقال آب شهر اوز از ایستگاه پمپاژ به طول ۲۵ کیلومتر، تعویض لوله های فرسوده، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه آب برای شهرهای لار، بنارویه، اوز و عمادشهر، بازسازی و اصلاح شبکه داخلی آب جهت شهر لار و شهرهای تابعه به طول ۴۰ کیلومتر و آبرسانی به روستاهای بخش مرکزی به خصوص دهستان درزو سایبان و غیره از دیگر درخواست‌های فرماندار لارستان بود.
حسنی با بیان اینکه لارستان وسیع ترین شهرستان استان فارس با جمعیت بالا و با وجود ۹ شهر، ۶ بخش و ۲۰۰ روستا می باشد، خواستار اجرایی شدن این درخواست‌ها شد و تاکید کرد: در طرح جدید آبرسانی، همه روستاها لحاظ شود، به خصوص روستاهای تابعه بخش‌های شهرستان که در انتهای خط انتقال قرار دارند و طرح مذکور با هماهنگی مسئولان منطقه‌ای به خصوص فرمانداران نهایی شود.

فرماندار لارستان با بیان اینکه در بخشی از زیرساخت‌های این شهرستان مدیون خیرین عزیز لارستانی هستیم، افزود: وقتی خیرین وارد عرصه فعالیت و احداث بناهای عام المنفعه می‌شوند، انتظار دارند که مسئولان نیزتلاش بیشتر داشته باشند و به همین دلیل احساس مسئولیت ما باید بیشتر و فعالیت مان مضاعف تر شود.
وی بیان کرد: منطقه جنوب فارس حدود ۹ ماه از سال را در گرمای سوزان و خشک به سر می‌برد که می‌طلبد وزارت نیرو در حوزه آبرسانی و برق رسانی قوی تر از گذشته عمل کند و توجه ویژه ای به شهرستان لارستان در تمام حوزه ها بخصوص کمبود آب شرب داشته باشد.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
۹۲۵۴ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره زمین تا آسمون فریبا نادری ! / این اون نیست ! + 2 عکس که نمی شناسیدش !