2 روستای آبیک با 4100 خانوار از تصفیه خانه بهره مند می شوند


2 روستای آبیک با 4100 خانوار از تصفیه خانه بهره مند می شوند

قزوین - ایرنا - تصفیه‌ خانه‌ روستاهای قشلاق و زیاران در شهرستان آبیک که 4100 خانوار را تحت پوشش قرار می دهد تا 2 سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آبیک در حاشیه بازدید خبرنگاران استان قزوین از مجتمع آبرسانی یانس آباد گفت: تاکنون برای احداث تصفیه خانه در این ۲ روستا از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی ۱۰۰ میلیارد ریال (۵۰ میلیارد ریال برای هر روستا) اعتبار تامین شده است.

امین الله شیخ با بیان اینکه اولویت ما احداث تصفیه‌خانه در روستاهای پرجمعیت است، اظهار داشت: این تصفیه خانه ها در روستاهای زیاران ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار و در روستای قشلاق ۲ هزار خانوار را تحت پوشش شبکه تصفیه فاضلاب قرار می‌دهد.

وی سپس به توضیح مشخصات شبکه آبرسانی یانس آباد پرداخت و گفت: این مجتمع درحال حاضر وظیفه آبرسانی به چهار روستای یانس آباد، کهوانک، اصغر آباد و فالیزان را برعهده دارد و ۵۰۰ مشترک و هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از آن بهره‌مند می‌شوند.

2 روستای آبیک با 4100 خانوار از تصفیه خانه بهره مند می شوند

شیخ همچنین گفت: تا قبل از این مجتمع آبرسانی با مشکل تامین آب در روستاها مواجه بودیم و روستائیان با تانکر و انتقال دستی آب مورد نیاز خودشان را برطرف می‌کردند.

این مسئول با بیان اینکه حفر چاه در ارتفاعات کار بسیار دشواری است، اظهار داشت: در حال حاضر در این مجتمع آبرسانی یک حلقه چاه با روش کلرزنی پودری ایجاد شده است و از نظر PH آبی در حد استاندارد ملی است.

۵۲ روستا با جمعیتی معادل ۱۴ هزار نفر در شهرستان آبیک تحت پوشش شبکه آبرسانی آب و فاضلاب روستایی قرار دارند و هشت مجتمع آبرسانی وظیفه انتقال آب به این روستاها را برعهده دارد.
۹۹۲۵*۳۰۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟