ایجاد شکاف بین مردم و نظام مهمترین تهدید دشمن است


ایجاد شکاف بین مردم و نظام مهمترین تهدید دشمن است

شهرکرد- ایرنا- معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه همراهی مردم با نظام قدرت نرم کشور به شمار می‌رود، گفت: دشمن با ایجاد شکاف بین مردم و نظام مهمترین تهدید خود را متوجه کشور کرده است.

سردار غلامعلی حیدری روز چهارشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دشمن در ابتدا به دنبال شکاف، ناامیدی و دلسردی در بین مردم است و سپس در گام بعدی تلاش می‌کند تا مردم را در مقابل حاکمیت قرار دهد.
وی ادامه داد: برای خنثی کردن این تهدید باید مسئولان تا می‌توانند به مردم نزدیک شوند، مشکلات آن‌ها را پیگیری و انسجام در کشور را تقویت کنند.
حیدری با اشاره به انتخابات پیش رو در اسفندماه، تصریح کرد: در آستانه انتخابات دشمن به شدت درصدد ایجاد شکاف است و از طریق ابزارهایی نظیر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هدف خود را دنبال می‌کند که در این زمان به انسجام بیشتری نیاز داریم.
معاون بسیح و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل، استقامت، شجاعت و همراهی مردم را عامل عقب‌نشینی دشمن از مواضع خود دانست و تصریح کرد: دشمن در یک سال اخیر مدرن‌ترین تهدید اقتصادی را علیه ایران به اجرا گذاشت و یک قرارگاه اصلی و سه قرارگاه فرعی در همین راستا تشکیل داد.
حیدری افزود: علاوه بر تهدیدات شدید اقتصادی عملیات روانی دشمن نیز با قوت خود تداوم دارد و با شبکه‌های اجتماعی و حدود ۳۰۰ شبکه ماهواره‌ای درصدد دلسردکردن و ناامید سازی مردم کشوراست.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اراده‌ها، اظهار داشت: دشمن تمام تلاش خود را برای تضعیف و درهم شکستن اراده مردم کشور به کار گرفته اما با ایجاد آمادگی هرچه بیشتر در برابر این تهدیدات، قدرت بازدارندگی خود را افزایش داده‌ایم.
حیدری با بیان اینکه تکنولوژی ضدهوایی بازدارنده ایران از امریکا پیشرفته‌تر است، خاطرنشان کرد: این موضوع در انهدام پهپاد امریکا که در ماه‌های اخیر رخ داد به جهانیان ثابت شد.
وی اضافه کرد: پیشرفت‌های کشور در عرصه تجهیزات پیشرفته موشکی و نظامی در اوج تحریم‌ها بدست آمده و بی‌شک ظرفیت‌های علمی، نیروی انسانی و تکنولوژی کشور به حدی است که می‌توان تحریم‌های فعلی دشمن را نیز پشت سر گذاشت.
حیدری همچنین به تحریم جواد ظریف وزیر امور خارجه کشور از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: این اقدام قلدرمابانه آمریکا نشان داد که سران این کشور به منطق گفت و گو اعتقادی ندارند.
وی اظهار داشت: بسیج کردن گروه‌های تروریستی و منافقین، تحریم‌های اقتصادی و راه‌اندازی عملیات روانی علیه ایران همزمان با نقض یکجانبه برجام همگی در راستای سست کردن اراده مردم شکل گرفت اما استقامت مردم و موضع شجاعانه مقام معظم رهبری سبب عقب‌نشینی دشمن می‌شود.
معاون بسیح و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل به اقدامات این سازمان درسالجاری نیز اشاره کرد و افزود: حفاظت از زیرساخت‌ها، صیانت از مردم و پاسخ در حوادث از جمله این برنامه‌هاست.
حیدری از تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها خبر داد و گفت: در این طرح بصورت علمی به مباحثی نظیر سرمایه‌شناسی، تهدیدشناسی، آسیب‌شناسی پرداخته می‌شود.

در این نشست گزارشی از برخی از دستگاه‌های اجرایی استان در خصوص عملکرد و برنامه‌هایی که در حوزه پدافند غیرعامل اجرا کرده‌اند، ارائه شد.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدید و اقدامات نظامی دشمن می‌شود، گفته می شود.

۷۳۶۳/۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید