نماینده ولی فقیه در فارس: اغراض شخصی مانع راه اندازی پتروشیمی‌های استان نشود


نماینده ولی فقیه در فارس: اغراض شخصی مانع راه اندازی پتروشیمی‌های استان نشود

شیراز- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز درباره احداث پتروشیمی‌های مصوب در استان عنوان کرد: مباحث بسیار مهمی همچون آمایش سرزمینی، توزیع عادلانه ثروت و پدافند غیرعامل باید برای جانمایی این پتروشیمی‌ها مد نظر باشد و اغراض شخصی و تنگ‌نظری‌ها نباید احداث این پتروشیمی‌ها را بیش از این به تعویق بیندازد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۲۳ مردادماه با در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و هیئت همراه اعلام کرد:تاکید ما این است که پتروشیمی‌هایی که یک دهه پیش برای عمران و آبادانی استان فارس مصوب شدند و بودجه به آن ها اختصاص یافته، از استان خارج نشوند و همچنان باید در شهرستان‌های فارس احداث شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در فارس اظهار داشت: یکی از اهداف اصلی احداث خط اتیلن مرکز و پتروشیمی‌هایی که حول آن احداث می‌شود، محرومیت‌زدایی و توزیع عادلانه ثروت در سطح کشور است و زمانی که چنین هدف‌گذاری صورت گرفته، نباید در اجرای این پروژه‌ها از هدف اولیه دور شد.

آیت الله دژکام ضمن اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس گفت: استان فارس در گذشته نه چندان دور، منابع ثروت بسیاری داشت که به مرور، به دلایلی بخش عمده‌ای از این منابع را از دست داد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: توسعه‌ نیافتن فارس متناسب با آنچه باید طی دهه‌های گذشته اتفاق می‌افتاد، سبب شده امروز با عقب‌ماندگی در برخی عرصه‌ها مواجه باشیم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بحران آب در شیراز افزود: باید برای حل مشکل آب شیراز در دراز مدت برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد تا آب مورد نیاز این کلانشهر که قریب دو میلیون نفر شهروند در آن زندگی می‌کنند از منبعی مطمئن تامین شود.

وی به ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش‌های مختلف با همراهی مردم تاکید کرد و آن را در کنار دیگر راه‌حل‌ها راهکار برون‌رفت از بحران آب دانست.آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح احداث چند پتروشیمی در شهرستان‌های فارس خاطرنشان کرد: ت

سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌های عمرانی در دست احداث این قرارگاه در استان فارس و شهر شیراز عنوان کرد: احداث دو بیمارستان ۷۰۰ و ۱۰۰۰ تخت‌خوابی در شیراز، تکمیل رینگ‌های مواصلاتی درون‌شهری، خط انتقال آب از سد بشار (تنگ سرخ یاسوج) به شیراز و احداث پتروشیمی‌های مصوب در سطح استان فارس از جمله مهمترین پروژه‌هایی است که این قرارگاه برای توسعه این استان در دست احداث دارد.

وی گفت: انجام این پروژه‌ها نیازمند همکاری و همدلی مجموعه مدیریت استان فارس است که امیدواریم با هم‌افزایی و همدلی که اتفاق می‌افتد، در آینده نزدیک شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در سطح استان فارس باشیم.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد