راهنمای سفر با خودرو شخصی


راهنمای سفر با خودرو شخصی

راهنمای سفر با خودرو، کوله پشتی: ممکن است هم اکنون به شدت دلتان سفر بخواهد و یا از نظر روحی نیازمند رفتن به یک سفر باشید. ساده‌ترین راه این است که ماشین خود را آماده کنید و به یک سفر جاده‌ای یکی دو روزه بروید. سفر همیشه نیازمند برنامه ریزی است، اما در سفر‌های ناگهانی، برنامه ریزی به صورت کامل انجام نمی‌گیرد، اما می‌توانید با راهنمایی‌های زیر،...

راهنمای سفر با خودرو، کوله پشتی: ممکن است هم اکنون به شدت دلتان سفر بخواهد و یا از نظر روحی نیازمند رفتن به یک سفر باشید. ساده‌ترین راه این است که ماشین خود را آماده کنید و به یک سفر جاده‌ای یکی دو روزه بروید. سفر همیشه نیازمند برنامه ریزی است، اما در سفر‌های ناگهانی، برنامه ریزی به صورت کامل انجام نمی‌گیرد، اما می‌توانید با راهنمایی‌های زیر، عملکرد بهتری داشته باشید.

راهنمای سفر با خودرو شخصیوسیله‌ی نقلیه خودرا چک آپ کامل نمایید:
اجزای درونی و کاربری ماشین را برای چک کردن نزد یک مکانیک ببرید. همچنین کمربند و تایر‌ها را نیز چک کنید. چندین وسیله یدکی نو نیز خریداری کنید تا در ماشین باشد.

راهنمای سفر با خودرو شخصی
برای مسیر سفر خود برنامه ریزی نمایید:
باید توجه داشته باشید که مهم‌ترین چیز در سفر جاده ای، در نظر گرفتن نیاز‌های مسافران است. مثلا ماشین نیاز به بنزین دارد. کودکان به دستشویی و گاهی حمام نیاز دارند. بزرگتر‌ها نیز نیاز دارند که پیاده شوند، راه بروند و به بدن خود کششی دهند.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
بسته بندی مناسب و سبک داشته باشید:
شاید با خود فکر کنید در سفر جاده‌ای زمانی که ماشین برای خودتان است، دیگر محدودیتی در بسته بندی وسایل نخواهید داشت. اما باید بدانید که بسته بندی زیاد مستقیما روی کارکرد ماشین و تایر‌ها تاثیر می‌گذارد.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
چک لیستی از لوازم ضروری اتومبیل تهیه کنید:
بررسی کنید که در ماشین یک جک، آچار، کلید ویژه، مثلث اضطراری و یک مشعل وجود داشته باشد. همراه داشتن تلفن همراه و کیف کمک‌های اولیه‌ی پزشکی نیز جزء ضروریتهاست.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
یخدان‌های مسافرتی را حتما همراه داشته باشید:
وجود این جعبه را اصلا دست کم نگیرید. می‌توانید مواد غذایی، نوشیدنی و انواع و اقسام خوراکی‌ها را در این جعبه‌ی خنک کننده قرار دهید و در طول سفر از آن استفاده کنید. بدین ترتیب از هزینه‌های خورد و خوراک مقرون به صرفه‌تر می‌شود.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
برای کودکان سرگرمی تدارک ببینید:
یک پکیج از کتاب، اسباب بازی و بازی‌های دیجیتالی مناسب برای کودکان تهیه کنید تا در طول سفر در ماشین سرگرم باشند. گاهی اوقات خود شما نیز در این بازی‌ها شرکت کنید.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
روز‌های خلوت را برای مسافرت انتخاب نمایید:
زمانی که اوج مسارفت است کاملا مشخص است. گیرکردن در ترافیک، کلافگی و از دست دادن زمان و انرژی جزء غیر قابل انکار در روز‌های شلوغ است. برای اینکه دچار این مشکل نشوید، روز‌های معمولی را برای سفر رفتن انتخاب کنید.
راهنمای سفر با خودرو شخصی
در طول مسیر لذت ببرید:
در ماشین که هستید، با یکدیگر صحبت کنید، شوخی کنید، آهنگ گوش بدهید. برای رسیدن به مقصد عجله نداشته باشید. متوقف شوید و از مناظر و زیبایی‌های جاده لذت ببرید. باید بدانید که سفر شما از همان زمانی که از خانه خارج می‌شوید، شروع می‌شود نه زمانی که به مقصد می‌رسید.

مترجم:سحر مردانه | منبع: rekordeast.co.za

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غار کوه گره خان آباد