مشکل کاغذ رسانه ها حل شد


مشکل کاغذ رسانه ها حل شد

بوشهر- ایرنا- امروز رسانه ها در دسترسی به کاغذ مشکلی ندارند و کمبود کاغذ نیست آنچه که ما امروز به دنبال آن هستیم تامین کاغذ به قیمت ارزان 2 سال پیش است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گام نخست محدودیت منابع ،محدودیت واردات کاغذ را منجر شد و در دوره ای انبارها از کاغذهای وارداتی که کاغذ روزنامه هم بخشی از آن است خالی شد و این امر فشارهایی به فعالان این بخش وارد کرد اما با همکاری همه ارکان کشور با دستور رهبرمعظم انقلاب، تاکید رئیس جمهوری و نشست‌های مکرر معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث شد با تصمیم‌گیری به موقع واردات کاغذ به وفور با ارز نیمایی انجام شود.

وی بیان کرد: حق رسانه‌هاست که با توجه به شرایط اقتصادی ،افزایش قیمت کاغذ به آنها تحمیل نشود.

خدادی گفت: امروزبا تلاش همه مسئولان قیمت کاغذ از۱۸ تا ۲۰ هزار تومان به ۱۱ هزار تومان کاهش یافته است و قیمت کاغذ با همان ارز نیمایی باقی خواهد ماند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: براساس پیش بینی این وزارتخانه آن مقداری که ما باید کاغذ برای رسانه‌ها تامین کنیم برای یک سال ۴۰ هزار تن است و نیازآنها هم به همین مقدار است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر چهار هزار تن کاغذ توزیع شده و سرجمع در هفته‌های آینده تا سقف ۱۵ هزار تن توزیع کاغذ انجام می‌شود و به مرور در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد البته نباید فراموش کرد واردات کاغذ زمان بر است هرچند هماهنگی ها انجام شده و در مسیر واردات هستیم.

مدیرعامل سابق خبرگزاری جمهوری اسلامی یادآورشد: همچنین به زودی نیز هزار تن کاغذ توزیع می‌شود که در حال برقراری تماس با روزنامه‌ها هستیم که به نسبت شرایطی که دارند کاغذ مورد نیاز آنها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

خدادی گفت: در زمان حاضر مجوز ۱۱هزار و ۱۲۰ رسانه داده شده که از این مجموع سه هزار نشریه مکتوب در کشور فعالیت می‌کنند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه شب به منظور شرکت در آیین بزرگداشت روز خبرنگار به استان بوشهر سفر کرده است.

دیدار با با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ، برگزاری کارگاه آموزشی دیروز ، امروز رسانه و شرکت در جلسه شورای اداری از دیگر برنامه های سفر یکروزه خدادی به استان بوشهر است.

۶۰۴۷/ ۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس